En heldag i Köpenhamn

Bussen gick 09.09 utanför hemmet och sedan körde den till Södervärn där vi hoppade av för att möta upp J och S.  Vi åkte buss över bron till Köpenhamn. Vi konstaterade att det var mycket billigare med bussen än tåget och så blev det.

Vi började med en morgonfika när vi var framme i Köpenhamn på Magazine Nord bestående av en fralla med stora skivor ost och svartvinbärsmarmelad och en vatten.
Efter lite energi i magen så begav vi oss  ut på ströget för börja vår shoppningtur. Jag hoppades på att hitta en rouge som passar till många färger. Jag bad en butiksbiträde om hjälp för att hitta en passande rouge och hon lade på en rouge som passade perfekt till min hy sedan fick jag se priset och ändrade mig, istället sa jag till henne att jag får tänka på saken. Men det var inte helt fel att få gratis rouge , hehe. Jag hittade en rouge med ett billigare pris.
 Det blev en del inköp av ett par snygga stuprörsjeans på Vero Moda, ett par svarta hängslen (tycker de är skitcoola) på nåt ställe som jag inte minns namnet på.  Vi käkade lunch på en pizzarestaurang som bestod av Pizza:P Med mätta magar begav vi oss därefter vidare för att fortsätta vår shoppningtur, det blev mycket promenerande för vår del och tiden gick fort med alla turer i affärerna.  Dagen avslutades med en eftermiddagsfika på illum och sedan tog vi en sista toarunda innan vi begav oss till busshållplatsen där bussen skulle hämta oss för att köra oss hem till malmö.

Jag är oerhört nöjd med dagen , med det goda sällskapet och mina inköp.
 

Imorgon väntas fler turer i affärer men det blir nog inga inköp men vi får se;)



Tack och hej leverpastej******


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0