Farmors födelsedag

Det var inte farmors födelsedag igår men vi firade hennes födelsedag igår. Hon fyller år imorgon,måndag istället.

Men firandet av farmors födelsedag började med champagnefrukost och färska bullar i den vackra naturen med solens varma strålar på oss. Det bjöds på lite spontan musikalitet i form av skönsång akompanjerades av munspel(jag sjöng och min farfar spelade munspel och sjöng med utan munspel) vilket uppskattades mycket, allra mest av födelsegrisen. Kändes skönt att kunna glädja andra att ge av sig själv=)
Efter den goda frukostbordet tog vi en skön promenad i solskenet och passerade en vacker utsmyckning av trädgårdsmästeri, så underbart!

Senare på eftermiddagen var vi bjudna av farmor o farfar till översten på kronprinsen, en restaurang som ligger på 26:e våningen i kronprinsen som ger en otroligt vacker utsikt över hela malmö. Översten har malmös bästa kock och det stämmer, maten var utsökt. Ett långbord var dukat för vår släkt med en fin ljusstakekrona ståendes på bordet. Det bjöds på förrät,huvudrätt och efterätt. Förrätten bestod av toasted och skagenröra.Huvudrätten var lammkött med potatisgratäng och rödvinsky och bearnaissås. Mycket gott=) Efterätten var hjortronparfait med spettkaka och lite dekoration av jordgubbar,kiwi , apelsin.....med lite ringlande chokladsås över, det såg mycket fint och inbjudande ut.

Min farmor var nöjd med dagen och jag instämmer, det var en underbar dag med lyckat väder!
Tyvärr tog jag inga bilder under dagens äventyr pga att jag lämnade mobilen hemma, synd men mina föräldrar tog kameran med sig. Så jag kommer kanske lägga upp lite bilder här senare.

Imorgon väntas praktik eller jobb;) Men tillfredställande är det, att känna att man gör nytta för andras välbefinnade.



Ha en bra söndag!




Kommentarer
Postat av: Isolde

Tack så mycket för de fina orden! Ska läsa lite i din blogg framöver! :-)

2007-04-15 @ 19:31:59
URL: http://isoldes.blogg.se
Postat av: Fidolin

Lät väldigt trevlig tyckte jag, bra att det blev lyckat:)Ni kunde inte fått bättre väder heller, har varit underbart väder här me och är fortfarande!:)

2007-04-16 @ 16:12:03
URL: http://fidolin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0