inget immun emot sjukdomar?

Det gäller mig. Nu händer det igen, dags för nya besök hos doktorn, sist handlade det om örininflammation och nu var det magen, möjligtvis gallsten. Hade så fruktansvärt ont i morse efter frukosten och det accelererades så jag var tvungen att ringa och sjukskriva mig på min praktikplats. Typsikt, varför ska detta hända varje gång jag har nåt viktigt på gång? Det är väl sådant man får leva med, livet är fullt av överraskningar.Därför ska man ta dagen som kommer. Jo, jag försöker ju göra det med.
Längtar tils jag får byta min antideppresive för citalopram gör det bara värre.

Så, nu tillbaka till magbesvären: Ringde sjukvårdsrådgivningen som rådde mig att ta två st alvedon för att döva smärtan och det hjälpte, smärtan försvann på några minuter(!)  Men jag ringde till vårdcentralen och fick tid idag kl.15.15. Doktorn gjorde en palpationundersökning och sedan fick jag ta lite prover. Får svar om en vecka minst ifall proverna skulle visa nåt.


Men skönt att få gjort en undersökning så man vet att det inte är nån fara iallafall.

Har varit duktig idag och handlat nyttiga varor för nu ska Fröken Cissi hålla sig till "bra" kost som inte framkallar några buksmärtor. Börjar idag. Nu är det regelbundna måltider som gäller igen och inget dåligt snask mellan måltiderna.


Tack för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0