Lista med frågor


Hade lite tråkigt så snodde dessa frågor hos någon annars blogg, enjoy!=)



Är det omoraliskt att vara otrogen?
klart det är, otrohet är fel!


Är det moraliskt acceptabelt att döda i krig för att försvara sitt land? Nä det är det inte, våld föder våld.


Är det okej att en rik person köper en fattig persons njure för 1 miljon kronor? Varför ska den fattiga få mer batalt än alla andra bara för den är fattig? Det ska vara lika för alla.


Är det okej att köpa sexuella tjänster om den som säljer får 1 miljon kronor och ingen hallick får några pengar? Nä!


Är det moraliskt acceptabelt att höja priset på en snöskyffel från 150 kr till 800 kr när det snöar? Ursäkta????


Är det acceptabelt rätt att begå självmord? nä, inte om man lämnar ifrån sig saknad till andra.


Är det acceptabelt att ge dödshjälp? Ja, om en människa lider mer av att leva.


Är det okej att döda en för att rädda fem personer? Sådana är frågor har vi disskuterat i skolan om etik och moral. Det finns inget svar på denna fråga.

Är det viktigt att den som mördare får sitt straff även om vi vet att han aldrig kommer att göra om det? Ja, absolut.


Tycker du att man har mindre rätt till vård om man själv har förorsakat sin sjukdom exempelvis narkotikamissbruk?  Alla ska ha lika rätt oavsett bakgrund och skäl. Det finns alltid en förklaring. Människor som behöver vård ska få rätt till det.


 
Vilken egenskap vill du helst se hos andra?
ödmjukhet och empati

Hade du något smeknamn när du gick i skolan?
Sillen, Cissi, Cilla

Hur var du som barn?
sprallig,rastlös,uttråkad,ängslig

Vad tycker du om fildelning?
Det känns säkrast.Jag kör inte bil men jag åker me andra.

Varför bloggar du?
Det är kul att skriva öppet och höra andras åsikter om ens skrivande.


Betyder kärlek mer för dig än vänskap?
kärlek bygger på vänskap, så man klarar sig inte utan det ena eller det andra.


Vad kan man leva utan?
Alla saker väger upp varandra, det finns en förklaring till allt som existerar, utan hat hade inte kärlek funnits. Vi behöver allting för att lära oss mer, och livet blir intressantare.


Vilket är viktigast hos din partner?
stabil,ödmjuk,tolerant


Har du funnit Harmoni i ditt liv?
Jag försöker


Hur ofta lagar du mat hemma?
nästan varje dag, ibland lunchar jag på stan.

Vad skulle du göra med ett friår?
Allt som jag känner för att göra

Vilket lands matkultur tycker du bäst om?
hrm...allätare:P


Hur svarar du i telefonen?
Ja det är Cecilia

Är du pinsam på fyllan?


Vilken var din första konsert?
Basic Element  sommaren 1995

Hur ser folk dig?
ödmjuk,lugn,snäll,rolig

Människa som gör dig enbart ledsen?
svikare, lögnare

Människa som gör dig enbart glad?
ödmjukhet


Värsta känslan?
att förlora någon


Favorit tv-program?
Grey's anatomy, OC


Hur ser en perfekt ledig dag ut för dig?
Har för mycket ledighet


När grät du senast?
igår

Är du vidskeplig?
Japp


Vad skulle du vilja ändra i ditt liv om du fick ändra på vad du ville?
Jag vill inte ändra på nåt, för jag tror att allting har en mening.Livet är redan förutspått.Motgångar lär man sig av och blir klokare.

Skulle du vilja vara med i kungafamiljen?
Nope


Vad har du alltid velat göra men aldrig vågat?
jag vill spå mig


Vart går din drömresa?
Paris



Vem är ditt drömragg?
vet inte

När blir man vuxen?
ja....när är man mogen?


Vill du säga förlåt till någon?
inte just nu


Vem är din hjälte?
jag är min egen hjälte

Vad tror du på?
ödet, meningen med livet


Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i?
idol!!!:D


Vad skulle du helst vara - snygg eller lycklig?
Nöjd vill jag vara!!!!


Vad är lycka?
en glädjestund i livet!

Vilka personer beundrar du?
mig själv!

Vem var din första kärlek?
fundera på det....:P

Vem har makten i ditt liv?
haha :P


Har du någon dold talang?
ett öga för detaljer


Har du mobbat någon?
tyvärr:(


Vilket djur skulle du vilja vara?
en fågel


Har du någon fobi?
oojaa


Vad är det pinsammaste du gjort ?
haha.......det finns många........men det var nog när jag ringde till en kille som jag träffat genom en talangtävling (och han var yngre o hade flickvän) och berättade att jag tänkt på honom. Det upplever jag än idag, pinsamt.

Har du snattat någon gång?
Japp för att jag var arg på mina föräldrar



Kommentarer
Postat av: P

Kul att du skriver så mkt blogg.

2007-04-09 @ 09:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0