Alla är lika mycket värda!

Jag begriper inte vart tiden tar vägen. Jag begriper inte hur jag lyckas jobba övertid på den enkalste listan? Men finns det någon enkel kvällslista, alla är ju lika långa suck. Jag avskyr att jobba kväll pga att jag bor långt från jobbet.
Men nu slipper jag ta kvällspaset på fredag (tack o lov). Mycket beror nog på att jag bröt ihop idag på jobbet (i lokalen, inte hos vårdtagarna!) eftersom de såg hur svårt det är för mig, suck. Ibland eller för det mesta vill jag inte vara jag.........jag vill inte ha dessa problem som begränsar mig ifrån saker jag vill göra!Det gör mig så ledsen att andra inte kan förstå och att jag inte kan fungera som en vanlig människa! Jag blir helatiden tvungen att planera......och det är inte kul men det känns skönast för mig. Alla är vi unika alla är vi lika......Vi kanske är olika på utsidan men insidan är vi lika med känslor. Varför kan man inte då ha förståelse för en annan människa?
Jag skulle aldrig kunna strunta i att lyssna på någon som försöker säga nåt, det ligger inte på mitt samvete att göra så.Jag vill inte stressa mig igenom hos vårdtagarna.......Därför ska jag säga till samordnaren att jag fixar inte fler kvällar!
Det blev strul hos en vårdtagare som dessutom inte pratar svenska. Denne vårdtagare har nyligen kommit hem från att varit inlagd. En kollega som går tvilling med mig bad mig att hjälpa henne med kvällsmed för att hon glömde göra det under dagen(??!) Men jag har inget annat val än att göra det på kvällslistan sedan. Där tog det längre tid än väntat. När jag kom dit satt hon i soffan och på bordet låg alla hennes medicin KVAR i burkarna, de låg INTE i dosetten. de SKULLE vara delade i dosetten men de var inte det. Vilket gav mig bekymmer pga attdet är sjuksköterskorna som delar medicinen i dosetten, inte vårdbiträdena. Jag ringde upp en ssk och frågade hur jag skulle göra, hon frågade mig vad som stod i med.listan. Där stod "ingen kvällsmedicin". Varför säger då min kollega åt mig att hjälpa henne med kvällsmed.? Detta röriga gjorde mig ännu mer stressad och förbannad....så jag gick därifrån , vad skulle jag göra? Tiden gick ju, jag hade andra som också behövde hjälp.......vi är 3 stycken på kvällen. Mina andra kollegor fick hur många larm som helst, stackars dem! Man vet ju aldrig vad som kan hända, man får ju räkna med det mesta. Men har man nån ******* buss och tåg att passa så blir det automatiskt stressigt. Dessutom kör jag vilse eftersom jag inte är säker på vägen.
Hemtjänsten fungerar bra på dagtid men inte kvällar. Jag fixar inte det, tror de har att göra med mitt tillstånd och medicinen som verkar bäst på dagen. Jag ska berätta detta för psyk nästa gång jag träffar honom. Om han fick välja så hade han valt bort stressrelaterade jobb. Jag blev så ledsen idag när en kollega sa till mig att jag borde tänkt på min situation innan jag tog detta jobbet. Men ska jag vara arbetslös då eller, för att jag har vissa bekymmer med stress????? Min möjligheter på jobbmarknaden är redan begärnsad. Jag är också en människa som VILL jobba och vara ambitiös! Har jag inte rätt till det bara för att jag har ett funktionshinder??? Alla ska rätt tills sina rättigheter i samhället! Alla är lika mycket värda!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gumman min!Klart alla människor är lika världa :) Stå på dig och gör ditt bästa. Allt är inte lätt men man lär sig med tiden. Jag jobbar med ett stressit jobb och vissa dagar kan var jobbigare än andra, det är bara att bita i sura äpplet och tänka detta ger mig lön.Som jag läser värkar det som du trivs med ditt jobb :) Håller tumamrna för dig så allt går i rätt spår :) Ha en underbar dag så hörs vi av..kram kram...saknar dig,,hoppas att vi kan träffas snart igen. Nu skall jag ner om stan och se om jag hittar något på Indiska för presentkortet som
jag fick av dig :) Ha det bra ..massor av kramar

2007-08-02 @ 11:03:40
URL: http://Blondis81.blogg.se
Postat av: Fia

Hej vännen!Ja alla ska ha lika rätt i samhället och alla är lika mycket värda! Jag vet att du är duktig på det du gör, strunta i vad de säger! Du är bra precis som du är!!!Kramis

2007-08-02 @ 19:42:51
URL: http://fiasdiary.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej snäckan! Hoppas att du får en bra dag på jobbet. Skall göra vid mig för att ta mig till Lund och shoppa litta och strösa runt. Så himla gött med semster dagen lång :)
Du får ha en bra helg. I nästa helg kan jag tyvärr inte träffas för jobbar kväll på fredan och på lörda skall jag på min kusins bröllop. Så det var litta synd mend et kommer välan fler tillfellen. ha en bra dag i alla fall,....kram kram

2007-08-03 @ 10:42:02
URL: http://Blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0