Lära sig hitta balans

Denna eviga trötthet håller i sig och jag blir latare för varje dag som går. Jag vet självklart anledningen till att vara så här trött. Kosten är ju inte den bästa, nä jag skojar inte. Cecilia har nog slagit rekord i osund kost, choklad ,glass, godis varje dag, pizza varje helg.....vårrullar ofta......ja allt som inte är nyttigt. Jag är för lat och trött för att stå och laga mat men självklart gör jag det ändå, är tvungen att ha med lunch till jobbet för att orka ta mig igenom dagen.
Jag tränar inte heller......Detta som jag skriver nu är svårt att tro på om man ser tillbaka för ett år ungefär....Då var jag enormt fixerad vid min vikt och kämpade med träning och rätt kost för att bli smalare..men.....jag var ju redan SMAL!!
Vad jag borde lära mig, är att hitta balansen i livet, INTE antingen allt eller inget utan LAGOM.
Jag har två veckor kvar av jobbet i hemvården och sedan börjar skolan igen.
Denna sommaren i hemvården har varit lärorik och jag minns innan jag sökte att jag var så nervös och lite orolig men samtidigt  tänkte jag att om jag tar mig igenom detta jobb så kommer jag vara oerhört stolt över mig själv! Och med detta vill jag säga att man ska våga för att vinna!

Nu väntar disken...

Kommentarer
Postat av: Fia

Håller med dig att man måste våga!Att utmana sig själv och känna att man klarat något man varit nervös och orolig för stärker en verkligen!Kram till dig!!

2007-08-05 @ 17:44:56
URL: http://fiasdiary.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej gumman! Hoppas att du har haft en bra helg! Gjort något skoj? Så du kommer ner till helgen och så kan vi inte träffas för jag är uppbokad med något annat, men kommer du ner något till Malmö festivalen den 17 till den 24 tror jag att det slutar?
Du får ha en trevlig vecka så hörs vi av..kram kram

2007-08-06 @ 09:46:56
URL: http://Blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0