ledig idag!

Min kära moder insisterade att mitt fönster skulle vara öppet så jag får in syre men jag gillar inte att få besök av getingar. Men nu står fönstret öppet iallfall. Man vill ju inte tuppa av pga syrebrist.
Har haft föräldrarna på besök idag, de hjälpte mig med lite viktiga saker som jag ska tänka på angående uppsägningen av mitt hyresavtal.
Idag var jag på landskronahem och skrev på mitt kontraktet till den nya lägenheten. Jag längtar så tills jag flyttar in i den:D . Ringde uppnuvarande hyresgäst till lägenheten och frågade om vi kunde svänga in och titta lite men hon skulle precis iväg till jobbet så mina föräldrar fick nöja sig med en runda runt huset. Men de kommer att få se den så småningom,*lycklig*
Lägenheten är nytapserad sedan i år och golvet är slipat i 2005. Köket är relativt nytt med nya luckor och spisen är fräsch. Golvet i kök och hall vill jag inte ha, även om det är fräscht så är det inte min färg och mönster. Men jag har fått ihop lagom summa till lägenhetsfonden i januari så då lägger jag nya golv:)  Åh det ska bli så underbart att äntligen få leva ett boende som man älskar. Jag tror man blir en lyckligare och harmonisk människa om man trivs i sitt hem. Ens hem är ens revir, där har du dig själv. Ta hand om dig och dina miljöer omkring dig, se till att du trivs som fisken i sitt vatten.
Jag har en fin utbyggd balkong men upplevs som en altan, åh där kan jag grilla tillsammans med mina vänner, så härligt. Gångavstånd till stranden, här ska jag bosätta mig ordentligt! Detta boende kommer vara perfekt i alla väder och årstider!   Jag längtar som sagt!

Nu ska jag renskriva ett uppsägningsmeddelande som jag sedan ska skicka rekommenderat till nuvarande fastighetsägare. Sedan när allt detta är ur vägen med mitt nuvarande boende så är jag fri och kan slappna av i en tryggare fastighet som tillhör kommunen, inga mer problem och otrevligheter! Det ser jag framemot! En lugn och trygg bostad.

Så till min födelsedag sitter jag och myser i mitt nya hem......

Kommentarer
Postat av: jennie

låter som en toppenlägenhet ju! nyfiken på att se den :)

2007-08-16 @ 20:40:46
Postat av: Fia

Så glad för din skull att du fått lägenheten!Låter som en super fin lägenhet:)Kram

2007-08-17 @ 19:15:33
URL: http://fiasdiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0