värdefulla ord av kärlek

Har suttit i pluggat i några timmar nu. Tänkte ta en paus nu och fortsätta imorgon.

Idag när jag kom hem och öppnade min brevlåda hittade jag ett vykort till mig, blev så glad! Inte varje dag man får vykort eller brev. Vykortet var ifrån min farmor och farfar som ett tack för att jag ringde dem förra veckan, så gulligt av dem! På framsidan av kortet var där en vacker bild på en flicka som sitter på en brygga vid vattnet. Bredvid bilden finns en dikt som jag tror min farmor skrivit ur eget sinne. Texten är så fin att jag vill skriva ner den här på bloggen så vem som vill får läsa den.







Ta hand om dig!

Vill sända några ord,
en hälsning, så du minns
att lyssna på dig själv
och de behov som finns.

För bara du kan veta
vad som är bäst för dig.
När du ska ta emot 
-men även säga nej.

Gör vad som är gott
för både kropp och själ.
Och gör det för dig själv
och oss som vill dig väl.

Du är den enda "jag"
du nånsin kommer ha.
Ta därför hand om dig
så du får må bra!


                                            
              

Kommentarer
Postat av: Fidolin

Vilken fin dikt!!:)

2007-02-22 @ 14:15:14
URL: http://fidolin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0