Nyårsafton 2006/2007

Vilka människor det finns! (gapar)


Nyårsfirande på Swing In var det som gällde för i år.

Kvällen började lugnt med en god middag hos min kompis J som vi
hjälptes åt med.
Eftermiddagen var det dags att göra sig iordning inför kvällens höjdpunkt som
var Swing In i Malmö där vi skulle fira själva nyårsafton med dans och mingel.

Vilket ställe,WOW så pampigt och så fint och mysigt, verkligen oerhört mysig miljö med gamla
antika möbler och fina antika tavlor och ljuskronor hängandes i taket,(lite slottkänsla, hehe)
Det var ett lagom stort ställe och vi var nästan de första vid ankomsten kl.22.00.
De spelade bara en massa kärleksballader(perfekt tajming suck). Men ju mer folk som strömmade in ju högre blev musiken och när musiken var riktigt igång och de för engångskull även hade kommit igång med låtarna fick jag en enormt sugande danskänsla men där var ju ingen på dansgolvet just då utan alla satt runt omkring o tittade på och det var ju för pinsamt för min kompis och själv vågade jag ite bara ställa mig och dansa.
Men vi väntade lite genom att gå runt och se oss om och till min STORA förtjusningen fann jag min favoplats för kvällen.......hmm vad kunde det vara...kan ni tänka er......en KARAOKEEBAR!!!!! Jag var överlycklig!:D Där höll jag till den mesta tiden av kvällen, SÅKLART! haha

Kvällen bestod annars av:

*Lite trevlig klassisk vals på dansgolvet
*En massa sånguppträdande i karaokeebar
*Lite bråk med en lite FÖR berusad man som minsann var en musiker och trodde inte alls på att jag *kunde sjunga bara för att jag visade mig lite PRYD .Vadå PRYD??? Är man Pryd för att man ogillar när *okända fulla vuxna karlar klänger på en??????!!! Visa lite RESPEKT människa!!! ( Vad är det med äldre *vuxna och sprit? De är min själ värre när de får sprit i kroppen än när unga får det)
*Lite dans, inte mycket eftersom danssgolvet var fullt med berusade äldre vuxna som inte kunde hålla *balansen vilket belv för påfrestande så vi gick en runda till.
*Tolvslaget.....GOTT NYTT ÅR!!!! Alla bjöds på champagne och sedan nåt liknande "konfektyr som de sköt ur från taket eller nåt hehe och sveriges nationsång och därefter "happy New Year" med ABBA som vanligt;)
*Festen fortsatte med lite dans och mingel och en massa sånguppträdande i karaokeebaren.
*Kvällen på Swing In avslutades med en sista karaokeesång för mig(det var inte bara jag som sjöng om ni tror det, där fanns andra som var riktiga naturbegåvningar)  och därefter tackade vi för oss(jag o min kompis J) och begav oss hem i ur och skur!!!! Usch vad kallt det var men bussen kom precis!


Somnade med lite tankar från kvällens händelser...........hrm jag säger en gång till.......vilka människor det finns....







-Ija

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0