"Älskar dig för evigt"


Jag fick se en så gullig bild idag som gjorde mig rörd.

Jag duschade en vårdtagare idag som är dement, det gick bra. Jag är så stolt över mig själv att jag har så bra hand med sådana situationer. Jag bemöter dem med ödmjukhet och tar det lugnt med dem. Det är tack vare min handledare som jag hade på första praktikplatsen, han gav mig så mycket kunskap om dementa att jag har nytta av den just nu:)
Duschningen gjorde jag på morgonen. På eftermiddagen fick vi ett larm om att samma vårdtagre ville lägga sig. När vi gjort henne färdig och stoppat om henne så satte hennes man(han tar hand om henne) på lite musik, sådan härlig midsommarmusik (gammeldags folkmusik med fioler och dragspelosv) och det var så gulligt med denna musik. Tillsammans med denna härliga musiken försökte han få henne att minnas tillbaka då de var unga och svängde sina lurviga........han tog hennes händer när hon låg i sängen och stod bredvid hennes säng och dansade med henne...sådär höll hennes händer samtidigt som hon låg i sängen och han stod bredvid.(ja ni har förstått vad jag menar). Och han pussade henne på munnen, det var så otroligt gulligt. Att kärleken fortfarande finns kvar trots att sjukdom kommit ivägen och förändrat en människa.Ett bevis på att kärleken är stark. När jag stod där och såg deras gulliga uttryck emot varandra så funderade jag på min framtid.....om jag nånsin kommer att träffa en livskamrat och om jag också kommer att uppleva långvarig kärlek.....äkta kärlek......Där två människor hör ihopa och INGET kan nånsin komma dem emellan, inte när de båda är så övertygade om kärleken till varandra.
Jag hoppas få uppleva det.
Just nu känns det hopplöst, jag är inte mottaglig för sådant...........jag orkar inte, jag känner inget, jag orkar ge det en chans.......jag vill inte........men samtidigt vill jag.........men om jag har en själsfrände så befinner han sig lååångt borta för jag kan inte ens tro på att mötet finns, inom mig finns bara tomhet. Det är inte roligt att vara singel längre men samtidigt vill jag inte lära känna någon.Snacka om att livet är upp o ner just nu.

Jag hoppas på lägenheten, har fortfarande inget svar om det.


So long...

Kommentarer
Postat av: tina

Så vackert! Känner likadant som du när jag ser vårdtagare och deras män/fruar som fortfarande finns vid deras sida, även om jag inte varit med om något lika romantiskt än!
Du, du kommer finna den rätte, jag lovar! Han finns där ute och väntar på dig med, men antagligen är ni inte "färdiga" för varann än... Och när ni väl är det så ska du se att du får allt du drömmer om. Du är värd det bästa, låt inte dina negativa tankar dra ner dig! (Även fast jag vet hur lätt det är!) En dag... ;) *kram*

2007-07-10 @ 20:01:59
URL: http://tinis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0