lyxliv!


Jag dödade en spindel imorse, mådde dåligt efteråt. Jag ogillar att döda djur, tom små äckliga kryp.
Jag letar fortfarande efter lägenheter....det går segt.

Jobbat som vanligt...sju till halv fyra. Jag är så förbaskad snabb, hur lyckas jag? Jag borde nog inte gå ut så himla tidigt om jag vet att jag inte har så mycket att göra. Men samtidigt har jag svårt med tidsplaneringen, att räkna ut i förväg hur lång tid det kan ta. Därför får det bli så här.
Imorgon blir det rörigt för de som jobbar morgon OM inte samordnaren är lite smart och säger att jag kan gå in då istället för att jobba kväll! Men vi får se hur det går med det. De saknar folk på morgonen, kris kris.....en som sa ja till ett vikariat under sommaren har helt plötsligt sökt ett annat jobb och slutar imorgon.Hon skulle dessutom vara en ersättare åt en som har gått på semester. Hur kan man vara så tanklös?? När man tackar jag till ett jobb så har man fått ett ansvar, man kan inte bara strunta i det pga att privatlivet strular. Då borde man ha tänka sig för innan man skriver på ett avtal suck.


Annars......rullar livet på ....jag är fortfarande singel och börjar vänja mig vid det och tycka att det är okej. Jag vet ju innerst inne att min underbara tid också kommer tillslut. Därför ska jag leva lyxliv nu ända tills Mr Right kommer och knackar på min axel( eller hur det blir) och ber om att få dela sitt liv med mig.(kortfattat haha)  Jag ska göra precis som jag vill, ha kul med vänner, fjanta, larva och leka......skratta......och äta gott och njuta av livet för det kommer aldrig i repris. Leva livet är precis vad jag gör också nu!:) Är så glad att kommit i nya kontakter, har så kul med dessa varje gång!:D

Hösten väntar också en massa underbara händelser men nu är det fortfarande sommar även om man har svårt att tro det och jag är väldigt trött på min envisa förkylning i näsan och halsen.....inte uppskattat hos de äldre men jag förstår dem! Men är det lönt att gnälla? Jag kunde gnälla på vädret tex men har lärt mig att det inte leder nån vart så därför är jag glad för de trevliga tillfällen och ögonblick jag får uppleva varje dag.
Idag har jag varit duktig och bytt morfinplåster, det verkade svårare när sjuksköterskan visade mig samtidigt som hon uppmanade om hur viktigt de o de o de är.......det blir mycket på en gång vilket försvårar det. Bara visa mig och sedan är det bra med det. Jag fixade det iallafall och jag är stolt över min insats. Jag tycker bra om en vårdtagare som jag går till på morgonen, det får inte vara senare än viss tid men de fixar jag och jag är tidigare. Det är viktigt för denna vårdtagare att ha rent och fräscht omkring sig så hon har sina finesser varje morgon men det går bra. Hon är jättegullig!
Jag är inne på min tredje vecka nu, imorgon har jag k-tur(usch) och på torsdag är jag tack o lov ledig men på fredag har jag k-tur igen och sedan jobbar jag helgen. Men det jämnar ut sig i veckan därpå.

Nu ska jag se om jag fått nåt lägenhetserbjudande, fick nämligen ett e post meddelande från AB-landskrona*hoppas*.

Sedan blir det tevemys och lite läsmys............med gottis.....glass och choklad.....vilken gottegris jag är men jag lär ju inte gå upp. Tror nästan att jag förblir smal hela livet, så länge som jag går på concerta iallafall. Det är inget jag jublar över preciis, hade ju gärna lagt på mig några kilor men nu får det vara som det är.



kära nån vilken stor bild......haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0