konstiga drömmar

Det var ingen bra dag idag. Jag känner av en slags irritation helatiden(tur att jag lever singelliv då). Jag känner mig trött och gnällig fastän jag la mig vid nio igår men drömmen förklarar min trötthet. Man sover ju inte ordentligt när man drömmer.

Först vaknade jag av en märklig dröm.
Jag drömde om en stor komet som skulle träffa jorden, denna komet var nästan lika stor som solen och täckte hela jorden.....Det var bitar från solen.......I verkliga livet hade ingen överlevt men här lyckades vissa överleva , precis som i en film. Jag var inte tillsammans med min familj utan de var någonannanstans när detta inträffade. Men under detta lyckades jag mötte denna någon och familjen.........Vi kom i kontakt och började prata. Vi visste båda att detta kunde vara sista gången vi såg varandra i livet och han berättade att han fortf älskade mig(weird). Jag förstår inte vad denna drömmen betyder.......eller jo det gör jag, men märklig och läskig dröm var det.

Efter jag kommit tillbaks ifrån drömmen kände jag att jag hade hemska buksmärtor, de kändes som håll, ungefär samma känsla som sist jag hade ont. Jag funderade på att stanna hemma från jobbet men hoppades att det skulle avta. Men det gjorde det inte. Jag åkte till jobbet, gjorde mina arbetsuppgifter sedan åkte jag hem, dock efter medicindelegeringen. Hela jobbdagen har varit konstig och jag har känt mig ofokuserad pga smärtor. Men jag stod ut till lunchen iallafall. Har varit med om skitjobbiga vårdtagare idag, f****(ursäkta språket) vad förbannad jag blev på honom! Men jag höll såklart mitt humör i skick även om jag satt i en jäkla frustrerad sits med denna vårdtagare som bad mig hjälpa honom att torka upp efter mjölken han själv spillt upp. Jag hade nämligen hört från andra vårdbiträde att man inte ska vara en pass-upp till vårdtagarna men i detta fallet skulle jag tydligen vara en, sncka om förvirring...fy ***** vad irriterad jag blir på sådant!
Jaha, en prövning från den andra sidan av vårdyrket. Inte nog av bråk med en vårdtagare, jag fick för mig att en vårdtagare hade lämnat jorden. Det var ju så tyst och hon var blek.......och såg inte att hon andades så innan jag kollade ordenltigt efter så lät jag mitt handlingsarbete gå före tänkandet och ringde upp till en arbetskamrat som jag skrämde upp. Precis när min arbetskamrat svarar och jag förklarat "den tråkiga nyheten"(som inte stämde) så far vårdtagaren upp och börjar snacka, precis som en uppståndelse från de döda. Åhåjaja......suckar........vad har jag nu ställt till med. Jag fick förklara mig igen......kände mig urdum men hoppas de förstår hur snurrig man kan vara ibland som människa.

Jag är så fruktsansvärt sugen på gottis.......Har redan käkat ett euroshopperchoklad men vill ha mer, vad tusan är det med mig? Magen krånglar......känner mig allmänt ostabil.........

Just nu vill jag bara vara ifred och är glad för att jag är singel. Får snart börja med maten som jag ska ha till lunch imorgon. Kommer nog vara sugen på pizza imorgonkväll.......hrm.....ska jag handla pizza från pizzerian eller köpepizza......det beror på....men är så sugen på pizzeria, var så längesedan. Aja, får se vad jag känner för imorgon.
Nu ska jag sluta att skriva onintressanta saker som vad jag ska äta till kvällsmat på fredag.....

på återseende

Tjillevippen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0