Relationstankar

Jag är i malmö nu. Det känns bra, här är lugnt och tyst förutom att min bror ska starta dammsugaren nu,aja det är en tystlåten dammsugare.Mina föräldrar har investerat en ny för den andra fick man överrösta genom att skrika tillvarandra, inte så bra för hörseln.

Så jag sitter här nu framför datorn och knappar på tangentbordet, känner mig lite rastlös för jag har inget speciellt och göra och då sätter man sig vid datorn, suck. Ska väl alldeles strax ta en promenad till affären med min mamma.


Jag tänker inte göra mig till någon annan för att anpassa mig efter den andres behov. Jag har få vänner men de är också äkta som accepterar mig och mina brister och jag accepterar deras. Att hitta en partner som kan acceptera mig som den jag är kan dröja och jag hoppas att han finns därute nånstans.För det är mitt mål.....att hitta en livspartner att dela livets stunder med. Det är nog de flestas mål.
En sak är viktigt när man delar en relation tillsammans med en partner, det är viktigt att visa sitt rätta jag från början dvs att inte försöka göra sig till någon som passar den andre för i slutändan går det inte att hålla uppe det måttet och då spricker allt för att man ändrar sig för att man visat en annan sida från början. Även om allt är gulligt och rosa från början när man är förälskad så är det då man bara ser de fina sidorna hos den andre. Men om man hunnit lära känna varandra en tid först som två individer med sitt avslappnade rätta jag så är det lättare att lära känna varandra. Så var dig själv !

I en relation är man två......du är aldrig en relation, man är alltid två i en relation. Du kan aldrig jobba ensam för att  relationen ska funka.
Du träffar en partner, du är dig själv, det är upp till killen att avgöra om han accepterar. Men ändra aldrig på dig själv för att du ska passa hos någon.....för det finnas alltid någon som gillar dig som du är!

Kommentarer
Postat av: Fia

Kloka ord vännen!

2007-06-01 @ 15:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0