Så kom solen fram tillslut

Midsommar är här och det regnade och blåste i förmiddags och det såg inte ut att bli bättre. Men först nu på eftermiddagen/tidig kväll så kom solen äntligen fram. Glad för er som firar midsommar utomhus, på nåt mysigt ställe med sjö och dansbana i närheten med ljudet av dragspels toner och folkets skratt och sång.


Själv sitter man här vid den fyrkantiga saken och knappar på dess rektangulära platta med en massa knappar att trycka ner.........Tog en promenad i eftermiddags , behövde bli av med den inre frustration och irritation som jag bar på. Jag hade hoppats att få vara ensam på promenadvägen men jag mötte den ena och det andra. Det blåste när jag gick på ett håll så mina ögon rann, samtidigt passerade jag förbi ett förälskat par som låg vid vägrenen och åt sin picknick som de hade med sig. De tittade på mig och trodde jag var ledsen då mina ögon rann, det kändes dumt. (Ja ledsen för mitt brustna hjärtan som gick itu för mer än ett halvår sedan? Nej det var vinden såklart).

*tog en paus då jag råkade klicka bort det jag skrivit men hittade det igen bland mina arkiv som tur var men nu måste jag komma in i skrivstämningen igen vilket är svårt, suck*


Åh jag hade gärna velat vara på någon fest nånstans eller nej tar tillbaka det. Jag hade gärna velat umgås med de närmsta men inte på någon fest, jo men inte för stor fest utan lagom fest med sång och dans kring midsommarstången och lite visor vid middagen. Så trevligt, helst ute vid en sjö i en sverges vackra natur någonstans. Men jag sitter här vid datorn.
Imorgon hoppas jag att det blir strandväder för då vet jag en som ska dit!!!!! Åh längtar efter att få känna solens varma strålar smeka min kropp medan vattnet bildar vågar av vinden som kluckar emot strand. Doften av solkrämer blandas med doften av olika blomster.

På måndag sätter allvaret igång på sommar vikariatet och jag må känna mig lite nervis för medicinhanteringen och att komma ihåg alla saker, alla vårdtagare. Men det ska gå bra. Alla upplever samma känsla i början, det är naturlig känsla. Men jag fixar detta också. Jag ser framemot detta. Sedan jobbar jag HELA sommaren tills skolan startar igen och sedan startar alla aktiviteter igen som kören och det blir en massa övningar och planeringar fram för oss inför våra kommande uppvisningar som ska bli så förbannat kul!:D


Fortsatt skön midsommar!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Medicinhanteringen fixar du... Bara kolla att det är rätt vårdtagaren, rätt antal piller, rätt datum å såna saker. Är det sen fel så är det sjuksysterns fel!!!

2007-06-23 @ 09:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0