Lördagsmys med me and myself


Ikväll gäller det, då ska vi sitta bänkade framför tv.n och heja på bästa bidraget dvs The Ark med " worried kind" (eller hur det stavas).

Man hade dock gärna haft lite sällskap i röstningen, får väl skaffa mig ett husdjur. Funderar ganska mycket på att skaffa en liten kisekatt när jag flyttat till nåt större. En väninna till mig berättade att hon fått tag på en trea som hon och sambon ska flytta in i snart. Glad för hennes skull är jag! Samtidigt är jag nyfiken, tycker det är kul med inredning och sådant.Min väninna brukar vara duktig på inredning, så jag ser frammot att se lägenheten. Men när ska jag visa min lya? Jag har snart bott här i ett år......och ingen av mina väninnor har sett lägenhet. Jag kanske hinner flytta härifrån innan jag visar denna för fler.

Idag har jag varit duktig och städat och gjort det fint och snyggt i hemmet. Sedan handlade jag lite trevliga saker på Ö&B som blev en gymrunda med cykeln. När jag kom fram till kassan och skulle dra mitt kort så hade jag inga pengar på beloppet. Fick cykla hem och in på nätet och föra över pengar från mina andra konton och sedan cyklade jag tillbaka men framme vid kassan hade hon redan "spärrat" så jag inte kunde betala med kortet. Så jag fick cykla iväg till Hemköp som låg en bit längre bort, hämta ut pengar och tillbaka igen till Ö&B men vid denna tiden hade där hunnit samlas sig en massa folk så köerna var mil långa(kanske överdrivet). Men allt ordnade sig. Jag fick betalat mina varor och sedan cyklade jag hem och ställde cykeln för jag bestämde mig för att inte cykla mer idag. Jag hoppas att den lilla butiken på hörnan har varorna som jag behöver till ikväll.


Jag fick iallafall motion och frisk luft.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0