Klassfesten...

Vågar man skriva om klassfesten, hur många känner egentligen till min blogg som känner till klassfesten.

Jag känner mig bara tvungen att skriva om den här och nu, rakt upp och ner.

Jag var på klassfest förra lördagen och hade mitt livs härligaste kväll! Jag är otroligt glad att jag gick dit trots den enorma nervösitet som härjade inom mig. Jag har nog aldrig varit SÅ nervös i hela mitt liv som jag var i lördags. Jag anlände tidigt till festen för att undvika komma bland de sista.Till min stora förvånng var jag 2:a person som tillhörde festen.Vi var två personer, jag och en kille som jag aldrig träffat. Vi började prata och sedan dök en kille till upp och de verkade känna varandra, i samma ögonblick fick jag syn på två tjejer från min klass och gick fram till dom,först kände de inte igen mig men när jag sagt mitt namn så förstod de vem jag var. Efter en bra stund med samtal om våra klasskompisar, vem som hade barn, var gift osv började resten av klasskompisarna att dyka upp....Känslan jag hade när jag fick syn på dem är svår att beskriva men det var en positiv känsla. Det var ´jätteskoj att träffa dem igen. Efter hälsningarna började folk mingla runt lite för att sedan sätta sig vid sina respektive "klassbord". Vissa personer förändras aldrig, personer som alltid märktes under skoltiden. Men det gjorde inte mig så mycket, jag var så glad över att det kändes bra att träffa dom. Det var en annan tid.....det var samma personer men en annan tid. Man förändras ju....(förhoppningsvis).
Kvällen bestod av en massa prat om gamla minnen, skratt och dans! Men också...osäkerhet,passion....dumma känslor.

Jag ville inte åka hem....Festen började klockan sju och slutade 03.00. Jag gick halv ett....men hade gärna stannat längre OM inte musiken varit så förbannat högt. Det bästa av allt var....att jag upptäckte hur mycket gemensamt jag egentligen hade med dessa OCH att jag tog tjuren vid hornen. Nu känner jag mig så mycket starkare. Jag bevisade hur stark jag är och det är jag banne mig stolt över!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Härligt! Kul att det var kul :)

2007-11-26 @ 00:11:49
Postat av: Nova

BRA gjort tjejen!!!! Jo gamla roller kommer nog tillbaka sådär men det är mest för att folk tror att de måste ha samma roller som DÅ tyärr....

2007-11-26 @ 20:58:09
URL: http://thingsonmymind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0