Min blivande sambo?

Jag har funderat ett tag på att skaffa mig ett litet husdjur med tanke på att jag inte är person som jämt är på resande fot eller tycker om att resa mycket så passar ett litet husdjur att ta hand om för mig.
När jag dessutom har en större lägenhet, iofs är det en etta men den upplevs som en tvåa med tanke på att jag har köket för sig i ett annat rum och vardagsrummet går ihopa med sovplatsen(sovalkov). Jag har en balkongaltan men den är tyvärr inte inglasad men en liten katt som som är född för att vara innekatt blir det nog bra för.
Jag vill ta hand om en kise, ett litet sällskap att prata med. Detta är en sak som väntar mig.

Idag när jag öppnade luckan till torktumlaren föll det ut en liten leksaksmus(en kattleksak), kan detta vara ett tecken? Denna leksaksmus kommer att vara kisens  leksak, den verkar vara tvättad hehe.

Jag ska skaffa mig en katt. Ska ta reda på vad de kostar nuförtiden....Haha, en vt som jag besökte i somras hade en kise, en vanlig bondkatt som hade kostat honom endast tio kronor(!)  Det vore ju super om en katt vore så billig idag men vi får se.

Nu ska jag ner till tvättstugan för att se om min tvätt börjar bli färdig, måste vara klar innan 18 ikväll.

Kommentarer
Postat av: Mysan

Betala ett par hundra för katten iaf. Annars känns det som oseriösa säljare som ger bort katter. Eller kolla katthem där det finns katter som behöver nya hem. Där får man de gratis oftast. Kram

2007-10-09 @ 21:14:39
URL: http://thingsonmymind.blogg.se
Postat av: Marlene

ofta finns det ju katter för hundra kronor. 25 kronor tassen eller vad det är för hemskt som man brukar säga. vill du vara lite seriös och köpa en med stamtavla, som fötts upp under bra förhållanden och välplanerade tillställningar, så kan du få betala uppåt 7000 kronor. Upp till dig att bestämma dig för vad du vill göra. Bengalkatter ska iaf vara oerhört sällskapliga, nästan som hundar har jag hört. Och leksaksmusen var definitivt ett tecken. Go for it! ;)

2007-10-10 @ 10:04:44
URL: http://www.masquerade.webblogg.se
Postat av: Anonym

Hej gumman! Hoppas att allt är bra med dig,Så kul att du gillade bilderna från gäst toan....Familjen häftmassa...hahah...sätt up bilderna i tavlor i stället :) Skall bliva trevligt att komma och besöka dig i ditt nya hem.Klart du skall skaffa en katt,,alltid kul med sällskap,,vill ha en hund men kan inte för vi jobbar som vi gör..Men kanske när man skaffar familj så kan man ha en vovve också,,ja vi får välan se,,,Kan höras av i veckan..sköt om dig...kramar om dig

2007-10-10 @ 11:16:18
URL: http://Blondis81.blogg.se
Postat av: Ija

Mysan: Tack, ja det ska göra. Har börjat följa "hitta hem" och tycker å synd om dessa katter och det borde finnas någon över till mig:)

Marlene:Ja precis, klart det är ett tecken.Det ska jag göra!:)

2007-10-10 @ 11:23:09
Postat av: Fia

Mysigt me en liten misse, hoppas du hittar en:)Hoppas vi hörs av snart, saknar våra samtal:)hoppas vi kan synas snart me, tyvärr är det fullt upp här just nu:(
Kram!
Ps. Min syster skaffade en katt i helgen, hon var i kontakt med ett sånt hem som tar hand om djur som blir utan ägare eller far illa...ett tips kan vara om du har nått liknande hos dig?

2007-10-11 @ 09:15:18
URL: http://fiasdiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0