pluggat?

Nej, det kan man inte säga att jag gjort. Jag skulle kommit igång direkt på förmiddagen istället för det dröjer ett tag innan jag kommer igång med skrivandet. Skolan är tuffare denna terminen, fler hemuppgifter. Denna vecka är vår kurslärare bortrest och hon har gett oss en massa hemuppgifter, en sida med frågor om smärta att svara på(inte så svårt) och en sida med frågor om "sårvård" vilket jag väntar på att göra efter lektionen om sårvård imorgon. Sedan har vi en stor uppgift som tydligen blivit den svåraste uppgiften under denna utbildning, skriva en omvårdnadsplanering....jag har så svårt med fantasin....fast när jag väl kom igång så rullade på och fick ihop två A4 sidor med en uppgift, har två uppgifter kvar. Som jag egentligen skulle bli färdig med idag men annat kom i vägen...pappersarbete, tvätt.....och lite modeintresse;)

Imorgon ska jag på en undervisning om sårvård och efter skolan ska jag handla matvaror så jag kan fylla kylskåpet och skafferiet. Grönsaker är ju nyttigt!

Påtal om grönsaker och gurka....här kommer en textrad ur senaste nr av "tjuvlyssnat"

Coop Forum Tornby Linköping

Två killar -25 står och lassar upp mat på kassabandet
Kille 1(hållandes en gurka): Men måste vi käka kaninmat idag?
Kille 2
: Va? Nej, den är till min flickvän
Kille 1:Jaha
Kassörska (glättigt)Se till att skölja av den noga, de är besprutade.
Kille 2
: Jaha, jo, tack
Kassörska: Ingen orsak, man ska alltid vara noga med hygienen.


Man mår ju faktiskt bättre om man får i sig frukt och grönt?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0