Mitt uppe i allting....

Denna vecka bor jag hos päronen och på lördag bär flytten av.
Har talat med mina lärare om hur det ligger till, att jag har svårt att lägga tillräcklig med energi på studierna och får ta igen det efter flytten.

Klockan är åtta på kvällen och det är kolsvart ute.......usch den mörka tiden närmar sig med stormsteg..därför är det extra viktigt att se till och få så mycket dagsljus under dagen. Jag längtar tills allt med det nya boendet är på plats och man kan börja inreda sin fina lägenhet. Har beställt nya gardiner till vardagsrum och kök.

Flytten och mitt nya boende är det enda som existerar i mitt huvud just nu. Eftersom jag ändå går och planerar själv inredningen i min skalle så kan jag lika gärna skriva ner det här.

Så här långt har jag planerat "inredningen" i den nya lyan:
Vardagsrummet: Vita franspaneler i det stora fönstret och samma i balkongdörrarna. I den sk "fönsterhörnan" ska jag ha en korgfåtölj i bambu. Längs den ena långa väggen som har färgen "sand" ska jag ställa soffan mot och mitt emot längs den andra långa väggen som också har färgen "sand" placerar jag den stora hyllan i bok och i den ska också TV:n stå. Mitt lilla soffbord i glas på en matta framför soffan. Soffans överkast går i beigebrun. Längs den korta väggen dvs på samma sida som dörröppningen till hallen , har väggen färgen "choklad" och där ska jag ha min nya fina säng , med hjälp av min vita "billyhylla" som både kan stå ioch ligga ner ska jag sätta på "ben" och lägga ner. Ovanpå denna hyllan ska jag ha en massa(så många som får plats) palmväxter som hjälper till att skärma av mellan "vardgasrummet och "sovrummet".Tack vare den chokladfärgade fondväggen blir det som ett eget rum:) Temat i mitt nya hem ska vara lite...."söderhavslook ". Tillsammans med naturfärgerna på väggarna blir det kanon med växter och bambumöbler:)
Köket: Väggen är ljus...det vita hållet....äggskalfärg. Golvet är brunt....men de fina köksmöblerna i antikbetsad trä blir det en snygg kontrast med den ljusa väggen....Jag har beställt två olika gardiner till köket...kunde ej bestämma mig för vilken som passar bäst så valet ligger mellan en vit panellängd som hade lite "persienlook" med de breda ränderna och en panellängd i bambuträ....Jag tror det blir snyggt med de svarta gardinstängerna tillsammans med den svarta ljuskronan(som också är en lampa) och de antikbetsade köksmöblerna. Sedan ska färgerna gå lite i lime ...med hjälp av lite smågrejer som tavla,ljus osv.
Åh vad jag längtar tills det är dags att börja inreda men mest längtar jag tills,,,,det jobbiga med flytten är över dvs....uppassningen av visningen på min förra lägenhet.

När min nya lya är färdig och inredd så är det dags att ha en liten inflyttnings"middag" eller vad det blir:)

Nu ska jag göra lite annat innan Törnblom och Nybergs talkshow kl.21.00

Kommentarer
Postat av: Jennie

låter som en bra plan. Det blir säkert kanonfint när allt är på plats!

2007-09-24 @ 22:31:33
Postat av: Fia

Blir nog jätte fint i din lägenhet!!Får komma å hälsa på dig sen:)Kramis

2007-09-28 @ 14:31:30
URL: http://fiasdiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0