nedstämd...

Jag står nära väggen nu...inte ordagrannt.

Utan att jag tänkt på det har det rullat på för mycket för mig med allt. Det kan låta lite men vi är olika människor och vissa kan ha flera bollar i luften och andra inte.
Har man en gång "slagit i väggen" så har man ett svagare immunförsvar. Man har inte kvar det sk skyddet som man hade före.

Om jag ska resonera om hur det sett ut för mig den senaste tiden så kan jag sammanfatta det så här

Jobbat hela sommaren, först deltid(vilket gick jätte-bra) och sedan heltid(vilket gick mindre bra, därmed fick min hälsa påfrestning av de få gånger jag jobbade kväll och det räckte). Sedan hoppade jag på skolan direkt och studierna var i full gång redan när jag började(jag jobbade veckan ut som skolan startade också) vilket gjorde att jag missat en del uppgifter som jag fick ta igen samt de nya också. Mitt i allt detta har jag flytten framför mig som tar en del energi för jag är så exalterad av det och vill få det hur bra som helst och vill försöka klara så mycket jag kan på egen hand. Det innebär ju mer att flytta än bara själva flytten. Man ska ändra adress, beställa el osv.Tillgång till boende osv...samt allt det jobb som ska göras innan man lämnar sitt gamla boende. På fritiden har jag kören Divertimento(bör nog tala om att denna kören inte är vilken kör som helst utan denna kören innebär en del uppoffringar av andra saker för att man ska orka med alla uppträdanden) som tar upp mest enrgi pga all press....press på att lära sig alla låtar utantill(vi talar om mycket avancerade låtar som klassiska stycken av beethoven tex men repetoaren är bred) till vi ska uppträda. Denna helg åker Divertimento iväg på en körstudiehelg för att lära oss låtarna till den stora konserten efter trettondag men jag sitter i malmö. Jag mår dåligt av detta, att jag måste offra mitt största intresse för att inta falla ihopa pga allt annat som jag tagit mig för.
Jag kan glömma mitt soloframträdande av låten "you raise me up" för det finns ingen chans att jag gör ett bra framträdande när jag börjat få känningar av ångest igen, trötthet.....och den eviga förkylningen som jag så väldigt gärna vill veta svaret på. Ringde till vårdcentralen imorse och detta var svaret: Jag tror mer på egenvård och försöka själv på egen hand om det inte är livshotande. Vadå egenvård???? Vad finns vårdcentralen till då? Så nu ska vi utbilda oss till läkare för att vårdcentralen inte vill ta emot en för en vanlig undersökning.....varför finns detta ordet då- "undersökning"(vad heter det nu på sjukvårdsspråk?)
Man är som sagt (detta har jag sagt förr) inte välkommen till vårdcentralen OM man INTE har akuta besvär SUCK! Sjuksköterskan jag pratade höll dock inte md mig om det, fick en känsla av att hon en moderat med den inställningen hon har, så dåligt! Egenvård innebar att jag skulle gå till apoteket och kolla upp om nån slags medicin för mina besvär(1. hur tusan ska jag veta vad jag har för besvär??? 2. Ska jag lägga ut en massa pengar på tester av olika medicin 3. Hur ska jag veta vilken medicin som passar mina besvär????) Hur dum får man bli! Jäkla bekväma skitkärring!!!!!! (omoget jag vet men jag är upprörd o hon lär inte läsa min blogg ändå).

Jag är trött.....känner att jag gjorde rätt val denna helg. Vilade några timmar idag, ett tecken på utbrändhet.

Jag tänkte ju prata med några vänner ikväll men jag orkar inte, varför kontaktar jag dem då??? Dumma kossa jag är.





-Vad blänger du på?
- Va fan är det du säger? Jag blänger vart fan jag vill, vad är det för jäkla attityd?
-Ska du snacka om attityd?
-Jag sitter här och väntar på att få höra dig sjunga men jag kan gå härifrån om du inte vill att jag ska sitta här
-ska jag gå härifrån?
-nej
-okej
Vad ska du göra då?
-Jag ska sjunga...
-Gör så

Kommentarer
Postat av: Fia

Finns här vännen, de är bara att höra av dig om du vill prata eller så!!Vet hur de är och jag hoppas snart att du blir bättre!!men de är bra att du lyssnar på din kropp!!!Många Kramar till dig!!!!!

2007-09-15 @ 18:39:10
Postat av: Ija

Tack vännen, det värmer!Finns här för dig med, vi får stötta varandra:)Många kramar tillbaka!

2007-09-15 @ 22:30:57
Postat av: Jennie

vad tråkigt! Ibland är det väl så att allt bara rullar på utan att man riktigt hinner med. Bra att du sa stopp iallafall, innan det blev ett kraschstopp...
Ta hand om dig! kram

2007-09-16 @ 13:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0