Choklad-begär!

Jag är inte helt tipp topp idag  för att jag har ont i huvudet och nacken samt känner stort begär av choklad idag. Magen spänner till lite emellanåt och med tanke på mitt chokladbegär och huvudvärk kan det bara betyda en sak-PMS! 
Solen kvittrar och fåglarna skiner utanför, folk går utan jacka, det är vår! Men själv sitter jag i min härliga lägenhet och har huvudvärk. Cyklade iväg till affären tidigare i eftermiddag, dels för att handla lite varor plus att hämta en ljusbricka som jag glömde på sidan om bandet i kassan efter att jag betalat. Men fick tillbaka den idag så nu har jag inrett lite smått på mina bord, det blev fint:)
På tisdag ska jag träffa en handläggare på soc(usch) och då ska jag ha med mig en massa ekonomiska uppgifter plus några ifyllda blanketter( detta jäkla pappersarbete) som jag tog itu med idag med lite hjälp av min kära moder på telefon. På måndag ska jag kopiera dessa uppgifter till soc.


Hade ju trevligt besök från helsignborg och Lund i torsdag då jag också bakat en kladdkaka som inte blev god. Trodde först det berodde på mjölet men sedan förstod jag att smör kan bli härsket för det är färskvara så det var smöret. När jag var och handlade idag köpte jag bla nytt margarin som jag använder till att bara en ny kaka. Jag har samma mjöl och denna gången lyckades jag, provsmakade smeten innan den skulle gräddas.  

Nu gräddas kakan och sedan ska det mumsas på med god härlig vaniljglass!

Skriver om torsdagen i ett annat inlägg!

Kommentarer
Postat av: F

Hoppas du får en trevlig lördag kväll vännen!Tråkigt me kladdkakan, men bra att den blev god nu då:)Lät ju riktigt gott med kladdkaka! Själv känner jag mig lite krasslig tyvärr...kram!

2008-04-19 @ 18:26:07
URL: http://fardigbakadstudent.blogg.se
Postat av: Jennie

aha så var det alltså... men då får du göra ett nytt försök nästa gång vi kommer på besök, för jag hoppas på en repris :)

2008-04-19 @ 19:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0