hälso-inspiration?

Upptäckte en ny blogg på topplistan att följa. Ett hälsofreak som VERKLIGEN är ett hälsofreak vilket också gav mig inspiration till att börja laga mer nyttig och varierad kost. Jag tycker inte det är så himla kul att laga men å andra sidan har jag tid till det. Det är bara ett problem, de hälsosamma varorna är dyrast och min ekonomi är ganska trasig just nu men det kanske löser sig. Det blir vad man gör det till, man får improvisera lite.

Dagens intag:

Frukost: havregröt
träning
mellis: banan
lunch: biffgryta med grönsaker och ris
mellis: äpple
middag: paprika/purjolöksbiffar med äggröra, tomat och gurka, en fullkornsbulle med ost och skinka.

kvällsmål blir någon frukt.....

Jag behöver bättra på mellanmålen.........

Solade en halvtimme idag, så skönt i solen. Det räcker med en halvtimme om man inte vill bränna sig!Solen tar extra mycket......för varje år blir ozonlagret tunnare och solens strålar farligare för människohuden.

Fick ett brev idag från min socionom och det fattas uppgifter(som hon redan fått,suck) som ska kompletteras för att hon ska kunna utreda om jag har rättighet till ekonomiskt stöd. Får ringa henne imorgon och fråga vad hon menar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0