Showen

Det gick bra hos J idag när vi sjöng igenom min och T:s sololåt.  Jag kan melodin på sången sedan tidigare men T hade hade aldrig hört den förut trots att den kommer ifrån en mycket känd musikal, men han lärde sig sången ganska fort ändå, Så det kommer att gå bra när det är dags. Själva sången går upp och ner i olika tonlägen så det gäller att pricka tonerna rätt. Men det är snällt av J att hjälpa oss med våra solonummer.

Det ska bli jätte-skoj med denna show och att få spela en dryg tonårsdotter hehe, återuppleva tonårstiden....nä usch men det är bara teater, så spännande att ÄNTLIGEN få känna på hur det är att bära på en ganska stor roll. Fick aldrig uppleva chansen till det under gymnasietiden när vi satte upp våra teaterpjäser , men nu ska jag visa alla!:)
Jag har varit med i teateruppsättningar och musikaluppsättningar förr så jag vet hur krävande det är med allt repande och scenbyggeri men när vi väl är vid målet så är det bara roligt!

Nu måste jag gå och snygga upp i köket lite.....









Kommentarer
Postat av: Sophia

Hej vännen!Tack för det fina julkortet! Va kul med en show, hade varit kul att titta:) Saknar de där jag me, får se om jag kanske kan hitta en kör här!Kram

2008-12-30 @ 09:33:23
URL: http://sophias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0