Fröken duktig

Idag tycker jag att jag varit duktig. På morgonen käkade jag lite gröt och sedan tränade jag. Började jogga för första gången idag på några år. Det var rätt tungt i slutet men jag återhämtar andningen snabbt. Och fortsätter jag att jogga mellan jäm,na mellanrum lär min kondition bli bättre och bättre och jag blir mer harmonisk och pigg.

Just nu längtar jag INTE efter en pojkvän för att jag inte orkar med någon annan än mig själv. Det är på gränsen att jag orkar med vänner som låter mig dra i tråden....GAhhhh så trött på det!

Jag har gjort mer än bara tränat.....jag har kontaktat jobb o skulle återkomma imorgon för en bokning av intervju*hoppas*. Sedan har jag gjort andra ärenden som också gäller jobb. Så nu kan jag klappa mig på lilla huvudet och säga "bra gjort Cecilia!"

När jag pratade med honom idag slog det mig hur jag ska bete mig för att bibehålla hälsan.För sisådär fem år tillbaka gick jag in i väggen pga mina höga prestaioner på mig själv.Jag skulle överträffa allt och alla.Det går inte, det finns alltid NÅGON där ute som är bättre än dig på nåt,snyggare osv. Den enda person du ska jämföra dig med är dig själv! Som min situation ser ut nu kan man lätt drabbas av stress OM man inte väljer en annan tankeväg. Så här gör jag:Jag är i desperat behov av jobb annars blir det svårt att få ihopa till min ekonomi. Men allt kretsar inte till att få ett jobb, om det ska göra det då lär jag snart vara framme vid väggen igen. Jag måste kunna pausa och variera mig och vila skallen till att inte bara vara fokuserad kring en sak. Som tex träningen.....som frigör mig från stress. Detta är viktigt!


Sedan ringde jag till Ellos och kollade upp hur det blir med min returning/byte av varan och nu vet jag.

Nu är det bara skoluppgiften som är kvar och den gör jag antingen idag eller imorgon.


Kommentarer
Postat av: Anonym

God kväll...Haft en bra onsdag? Hoppas att du får en bra onsdag kväll...vad har du gjort och vad ska du göra resten av veckan som komme? HA en skön kväll... kram på dig

2008-02-06 @ 16:57:42
URL: http://Blondis81.blogg.se
Postat av: Anonym

Denna helg sker inte så mycket..jobbar i morgon också,,tog ledig på freda så man är helt ledig från allt med jobb att göra,,,Blir väl att träffa några vänner och träna och mysa med pågen min,,,Så kul att det börjar ske saker i ditt hem,,ska bli skoj att se sen...vad ska du gör i kväll? kram på dig

2008-02-06 @ 17:09:33
URL: http://Blondis81.blogg.se
Postat av: F

Tack vännen!Håller tummarna för dig me!Jag tror det kommer att ordna sig för dig med jobb!:)Hoppas vi hörs av snart och hinner ses också, vore ju så kul:)Kram

2008-02-06 @ 17:57:39
URL: http://fardigbakadstudent.blogg.se
Postat av: Sofia

Lycka till med jobbsökandet och intervjun!

Skönt att vara ute och springa! Blir ju roligare nu på våren också..

2008-02-06 @ 20:28:34
URL: http://tusse.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0