Ljusare tider

Klockan är fem på seneftermiddagen och det är fortfarande ljust ute, är det inte härligt?

Dagen igår var väldigt psykiskt ansträngande.Jag var så trött på kvällen och var fortfarande trött imorse när jag vaknade.
För att göra gårdagens lista kort:

På morgonen var jag hos tandläkaren och hade inga hål, inte ens tandsten som jag brukar ha( spara pengar).
Efter tandläkaren blev det ett besök på AMS. Det var meningen att jag bara skulle skriva in mig. Men ni vet....arbetsförmedlingen i ett nötskal- det var information hit och dit. Samtalet tog NÄSTAN en TIMME!Så nu har AMS ställt till det för mig med en massa *'#¤&%### möten hit och dit. Inskrivningen på AMS var ett måste för KANSKE behörighet till A-kassa.
Jag gick ifrån AMS med en "fickpärm" fylld med en massa pappersarbete vilket är en MARDRÖM för en dyslektiker.

Berättighet till A-kassa:

krav på att jobbat minst 6 månader beroende på hur många timmar(som jag ej kommer ihåg)

Vägen till A-kassa:

Skicka iväg arbetsgivarintyg från arbetsgivarna plus en arbetslöshetsblankett som man fyller i. Du vänder dig till dina arbetsgivare för ett intyg.Sedan väntar du.

OM du blir berättigad till arbetslöshetskassa gäller följande:
* fylla i ett kassa kort varje dag du inte jobbar under 2 veckorstid.
* MÅSTE gå på ALLA  möten som AMS tillkallar. Om du inte dyker upp ska du meddela AMS detta annars får du inga pengar från A-kassan.

Samtidigt som du ska hålla reda på detta har du din vikarietjänst på vikariebanken som du ska hålla reda på så du inte skriver upp dig på ett datum som du INTE  kan jobba.Detta är viktigt annars blir du avstängd från vikariebanken.

Efter samtalet på AMS cyklade jag hem och ringde runt till arbetsgivarna. Fick bara tag på en (och resten idag).Samt ringde och tackade nej till 2 jobb i sommar som jag sökt. Fyllde i lite blanketter till AMS och A-kassa.
Sedan tog jag lunch och tittade på TV. Efteråt fortsatte jag läsa informationspapperna från vikariebanken. Sedan kom kvällen, då var jag snurrig och trött.

Imorgon ska jag jobba, känns bra. Det blir tidigt i säng ikväll eftersom jag börjar 07.00 imorgon. Men vi ska inte snacka om sommaren 2006 då jag jobbade hos polisen, upp 06.00. Det var TIDIGT.
Men ikväll är det "Du är vad du äter" sedan sova OM jag kan.

Nu ska jag laga middag.

Kommentarer
Postat av: shoebox

Livet som arbetslös är inte alltid lätt...
I know.

Gå in hos mig och rösta på min blogg i den stora bloggtävlingen!

2008-02-28 @ 19:07:01
URL: http://shoebox.tjejsajten.se
Postat av: F

Hej vännen!Skönt att det gick bra hos tandläkaren!Håller tummarna för dig me!Kramis

2008-02-28 @ 20:32:26
URL: http://fardigbakadstudent.blogg.se
Postat av: tina

Hej vännen!
Usch vad hemsk situation!!! Jag lider med dig och vet hur det är... Jag fastnade också i AMS-sitsen för några år sedan, fick aldrig nån A-kassa (men det var för att jag inte jobbat tillräckligt innan). Vet hur det känns att vara med i en slags vikariepool, det suger verkligen! :S Vill ha nytt jobb NU! Stå på dej, du är stark! KRAM!

2008-02-28 @ 22:55:28
URL: http://tinis.wordpress.com
Postat av: Sofia

Visst är det roligt med inredning! :)

2008-02-29 @ 08:22:19
URL: http://tusse.tjejsajten.se
Postat av: Anonym

Hej snäckan! Hoppas att jobbet funkar bra för dig som det är :) Får ses när det blir tid för det...Då har man fått högre anställnings prosent på jobbet så nu jobbar man 80 % och mera lön,,går inte att klaga...Hoppas att du får en bra helg.. kram på dig

2008-02-29 @ 16:26:55
URL: http://Blondis81.blogg.se
Postat av: Anonym

Hejsan hej! Min helg är hur skön och lugn som det bara kan vara...Hoppas att kvällens bidrag är bra,,ska bli skoj att se på,,,såg inte föra helgens...var på fest då,,men såg de som gick vidare på bilder i tidningar...Då får man grattulera till sommar jobbet..vart ska du jobb då? Kram på dig

2008-03-01 @ 18:17:06
URL: http://Blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0