Ledig imorgon!


Det är inte säkert att jag ska tillbaka på detta trevliga (sarkastisk) ställe pga överflöde av personal, jag behövs inte mer. Får de göra så? Att först boka in en vikarie för en tid och sedan ta bort dem på jobblistan? Jag får hur som helst ringa upp chefen och kolla att om jag inte behövs på den våningen som har för lite "jobb" så hoppas jag att jag kan vara nytta nån annanstans för utan jobb vill jag inte vara!

 Imorgon är jag ledig vilket ska bli skönt. Ska kämpa mig igenom ännu en joggingrunda som följs av styrketräning. En sak förstår jag inte angående träning, ju oftare och mer regelbundet man konditionstränar borde man väl öka konditionen? Istället verkar det vara tvärtom för mig....jag blir tröttare för varje dag jag joggar.......benen känns tunga och kondtionen känns dålig....förstår inte vad det beror på. Är det luften som varit tung i flera veckor?  Aja, jag ska iallafall fortsätta springa för att må bra och känna mig glad och pigg.
Imorgon MÅSTE jag hämta ut min ellosleverans-sandaler  som kom i veckan, har inte hunnit hämta dem än men ska göra det imorgon.

Suck, nu vill katterna ha uppmärksamhet igen och själv börjar det kännas i nacken.

So long!


Kommentarer
Postat av: F

Hej vännen!Skönt att få vara lite ledig!Men så kan man väl inte göra om de bokat in dig redan? Har du skrivit på avtal om att få vara där för en viss tid? För isf har du åtminstonde rätt att få lön även om du inte behöver vara där! (jag tror de är så iaf, har ju läst arbetsrätt). Hoppas att det löser sig!Kram!

2008-07-13 @ 22:15:05
URL: http://fardigbakadstudent.blogg.se/
Postat av: Lola

Hejsan!

Nåt liknande hände mig idag, kan man säga. Min handledare undrade om jag ville slippa jobba i helgen eftersom jag/vårdbiträdena överlag, var övrflödiga när de redan hade extra undersköterskor.Jjag tackade ja till ledighet, men kunde ha sagt att nej jag vill jobba, då skulle jag ha fått det. Hoppas det löser sig!

2008-07-14 @ 20:38:42
Postat av: Karin

det är så olika.. nu: vanligtvis ca 40 min...rätt lagomjag tävlade tränade ju aktivt friidrott medeln och långdistans under uppväxten så jag kan rätt mycket om löpning/kroppen och sånt. har du "alltid" joggat mycket? under hur lång tid liksom? och hur länge har det känts tungt? Kan ju bero på så mycket olika.. måste veta lite mer för att kunna säga vad det beror på.. har det känts tungt någon vecka sådär eller längre eller så?

2008-07-15 @ 14:37:44
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Pia

Du får skaffa en bra dataplats med ergonmiskt bra sittställe till dig.:) Inte lätt. Jag får med ont i axlar och armar när jag suttit för länge här vid datorn. fullt upp med hunden nu iaf. så det blir inte långa stunder längre. kram!

2008-07-16 @ 09:11:19
Postat av: Anonym

Godmorogn snäckan..Hopps att allt är bra med dig. Så skönt att vara uppe tidigt..Har hunnit med en promenad och ätit frukost,,vad jag känner mig duktig...:) Ha en skön dag..kram på dig

2008-07-17 @ 09:31:50
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0