Int ett moln så långt ögat kan nå

ja "sommaren är kort" passar bra att sjunga idag när det varit ett fantastiskt väder utan ett enda moln den klarblåa himlen. Dock har jag jobbar hela dagen och sedan  var jag tvungen att städa och tvätta för imorgon är jag ledig och vill inte ha några tider att passa då jag tänker cykla till stranden och svalka mig havet och bättra på solbrännan. 
 

Men egentligen skulle jag skriva om hur min helg varit för jag har inte gjort annat än jobbat, från fredags till idag(söndag). Torsdagkväll jobbade jag bara kvällen 3,5 timmar och på fredag jobbade jag delad tur, först 08.00-12.00 på förmiddagen och sedan 16.30-20.00 på kvällen (två olika ställen). Men igår fick jag möta mitt värsta öde på ett ställe....skriver inte ner vart det var. Först jobbade från 07.00-12.00 på ett ställe som jag varit på tidigare men en annan våning och det gck hur bra som helst , personalen var vänlig. Sedan skulle jag iväg på kvällen till ett helt nytt ställe som jag ALDRIG varit på. På det stället var inget på rätt, ingen struktur och det kändes bara flumigt. Vi var tre personer, det fanns för det första ingen ordn personalen utan en vikarie UTAN utbildning och även om det är viktigt med erfarenhet så handlar det om lite av varje, inte för mycket av det ena. Jag märker väldigt tydligt när en människa inte har utbildning, för det krävs MER än bara erfarenhet som sagt. Det handlar om sådana småsaker som man ska tänka på i yrket. Det var jag och en annan vikarie och sedan den sk vikarien som skötte ställningen vilket bara blev kaos......Begriper inte vad kommunen tänker med när de anställer outbildade och vad är det för ställe som sätter en "van" men som saknar viss kompetens i detta yrke, det var en demensavdelning och dementa behöver struktur och det fanns det INTE! Jag blev riktigt upprörd igår och  jag HOPPAS verkligen INTE att jag hamnar på det stället igen!


Nu måste jag käka!


Kommentarer
Postat av: F

Hoppas du får en bra ledig dag!Kramis

2008-06-02 @ 09:28:24
URL: http://fardigbakadstudent.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0