Min midsommar

Min midsommar firade jag i helsingborg tillsammans med ett par vänner.

Jag började dagen med att stiga upp ur sängen och göra mig iordning inför joggingturen och därefter stretchade(jag stretchar ALLTID efter träning) jag och sedan åt jag frukost. Efter frukosten duschade jag och tvättade håret, och under hela förmiddagen gjode jag lite allt.....tömde katternas låda ett antal gånger innan jag gick hemifrån. Ställde fram en extra vattenskål och fyllde deras skålar med maten eftersom jag skulle vara borta över natten.  När jag i stort sett var klar(fast jag inte kände mig klar med tanke på packning och så. Blir alltid stressad när jag ska resa och det känns alltid som man glömt nåt) tog jag mitt pick och pack och lämnade lägenheten och trampade iväg på min cykel ner till stationen.

Sedan tog jag tåget till helsingborg knutpunkten, där jennie och hennes mamma hämtade upp mig sedan åkte vi hem till dem och tog en snabb lunch ciabatta med panastrama skinka(lr hur det  stavas) med mozzarellaost och en tomatskiva som vi värmdes i ugnen, väldigt gott och enkelt:) Efter lunchen åkte vi ner till sofiero för att uppleva äkta midsommarfirande med sång och dans kring midsommarstång. Regnet hängde i luften med en ring av svarta moln runt om oss men vi slapp regnet på sofiero. Efter ett par timmar började det att blåsa kyliga vindar och då beslöt vi oss för att ge upp och dra oss hemåt.
Sedan slappade jag och jennie i vars en skön soffa framför teven tills vårt andra sällskap dök upp, sofus. Jag och Jennie hade redan påbörjat maten och dukningen var klar så det dröjde inte förrän den var färdig.

Vi satte oss vid middagsbordet på altanen och njöt av den goda maten mellan lite skitsnack och skratt och fotograferingar. Vi satt ute en bra stund tills det började bli lite kyligt men då tog vi bara på oss mer och fortsatte firande utomhus. Det var riktigt trevligt! Efter en stund när det blev för kallt så drog vi oss in och åt efterätten där inne som bestod av  jordgubbar , färsk anannas som vi doppade i choklad som vi smält i varmt vattenbad. Det var väldigt gott men tillslut fick inte ned mer för vi var så proppmätta av allt gott vi stoppat i oss under dagen.
Sofus stannade inte över utan åkte hem istället eftersom hennes föräldrar hämtade henne på tågstationen i Lund.





Jag och Jennie på sofiero


Sofia och jag vid midsommarbordet hos Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0