Slösa eller spara

Lyssnar på P3, har lyssnat heladagen. Jag får egentligen inte in så många kanaler....de kanaler som har bäst "kontakt"(kommer ej på ordet för tillfället men det lossnar nog snart)  är mix mega pool och rix fm men de kör samma låtar och det är kul med lite variation.

Annars har det inte hänt så mycket idag även om det känns så. Tog en joggingtur imorse och sedan käkade jag frukost. Efteråt satte jag mig på balkongen och solade, fick sällskap av kisarna så det var trevligt även om jag knappt fick nån chans att sola ordentligt eftersom jag fick hålla ett öga så de inte hoppar. Vet inte vad jag hade gjort om jag förlorat mina kisar.Hade en mardröm om att den ena katten blev uppäten.......och jag blev så ledsen att känslan fanns kvar när jag vaknade och kunde andas ut när jag såg att min älskade katt fanns kvar hos mig.

Jag solade bara i två timmar för att undvika att bli bränd eftersom jag inte använder någon skyddskräm, solbrännan blir bara ojämn då så istället solar jag försiktigt. Har satt en bit plåster över mina (de som anses vara farliga) leverfläckar på ryggen. Sedan satte jag igång med maten. Undertiden som kycklingen stektes öppnade jag ett kuvert från socialen i medvetenhet om ett svar som skulle förstöra hela min dag. Och mycket riktigt........nej till socialbidrag trots att jag har fått skjuta fram mina räkningar en månad vilket betyder att denna månaden  blir dubbla räkningar. De räknar ALLA jäkla inkomster även om inkomsterna var förbrukade så räknas de som att de fortfarande finns. Hur fanken tänker de?! Har de någon minsta medkänsla??!! Dessutom hade hon inte tagit hänsyn till min dyslexi(det är inget hemligt) utan gett mig en massa blanketter som var svårtextad!

Vad händer mer......?  Jo jag fick i mig maten tillslut och sedan blev det städat i hemmet så nu sitter jag här nydushcad,nysolad i en fräsch och ren lägenhet.

Finns inte mycket på teve ikväll men ska nog se lyxfällan, brukar vara intressant och lärorikt. Vad folk verkligen kan slösa, jag begriper det inte. Men det är väl inte svårare än att det finns människor som är prylgalna. Själv klarade jag mig utmärkt med mina studielån och bidrag trots att jag inte jobbade, hade ett eget boende. Kusin undrade hur jag lyckades klara ekonomin men det finns bara ett ord...."spara". Kommer ni ihåg tidningarna "spara och slösa" ? De två figurerna som beskrev hur man håller sin ekonomi på bästa sätt. I och för sig var detta i grundskolan, tror det t.o.m var på lågstadiet dessa tidiningar delades ut. Så det var en ekonomi för barn, hur man inte slösar bort sin veckopeng. Det börjar redan då.

Imorgon ska jag jobba på min favoritvåning, hoppas jag jobbar tillsammans med de sköna människorna!:D


tuddelu!

Kommentarer
Postat av: F

Tack vännen, du får också ta hand om dig! Hoppas det löser sig med ekonomin! Kramar

2008-05-09 @ 08:37:06
URL: http://fardigbakadstudent.blogg.se
Postat av: tins

Hej vännen!
Sola försiktigt! Solen är starkare än man tror...
Shit vad tråkigt med beslutet! Ge inte upp, överklaga! Det kommer lösa sig med tiden, ekonomin, men det är jävligt trist när man har det såhär :S Hoppas det går bra att jobba! :)
Kramar!

2008-05-09 @ 19:00:15
URL: http://tinis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0