I helgen ska adventpyntet upp

En månad kvar till julafton är det och idag har jag börjat så smått med förberedelserna. Detta året ska jag verkligen göra julfint i hemmet vilkt jag inte hade förra året. Blev dålig och sedan skulle jag ändå vara borta över julen så jag brydde mig inte om att pynta upp hemmet så särskilt mycket förutom julgardiner och stjärna och adventsljusstake. Men i år ska jag även ha julgran.

Idag "tog jag ledigt från jobb" för att jag kände att jag behövde det. Trampade iväg till affären för att fylla på kylskåpen men passade på att handla lite grejer inför advent bla mossa som jag missade förra året, röda ljus till min kökslampkrona och röda servetter. Ser framemot att göra adventmysigt i hemmet......samtidigt som jag fixar och donar med det ska jag lyssna på julmusik, för då är det banne mig tillåtet, längtar*


För övrigt.........jag släpper honom nu.......... och ska gå tillbaka till den independence woman som tar hand om sig själv genom träning och bra kost!

Denna jul ska jag inte lägga på mig några onödiga kilo............


Men när ska jag börja jogga igen? Ju längre jag håller mig borta från desto svårare blir det.....


Såg sista avsnittet ensam mamma söker igårkväll och det var verkligen ett känslosamt ögonblick för min del......kanske beror på omständigheterna omkring mig men ett av paren rörde mig till tårar...har aldrig hänt förr.....men man kunde verkligen känna deras oehört starka känslor för varandra genom TV-rutan......Och jag fylldes av en tomhet i bröstet.........När är det min tur.......igen?


Kommentarer
Postat av: Louise

Tack. =)

Det e lungt, inte alltid man känner för att svara.

Härligt med förberdelser för advent. Har inte börjt här, vet inte om jag skall, ng kommer bara äta upp eller välta det =)

Skönt att vara ledig det var jag med idag.

kram

2008-11-24 @ 19:22:00
URL: http://lusses.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

åh vad mysigt att "få" börja julpynta snart!!



kärleken brukar komma när man minst anar det =)



kramar

2008-11-25 @ 23:03:02
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Jennie

Det är helt galet att det bara är en månad kvar till jul..det var ju precis sommar! Jag ska också pynta i helgen och köpa mig en chokladkalender...det blir man aldrig för gammal för haha

2008-11-26 @ 00:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0