trots att jag sagt till om det!

Man har inte haft jobb på en hel vecka men tro inte att de trillar in jobb lagom tillhelgen, nej jag ska inte klaga men vad gör EN enda dag mot flera dagar. Dessutom har jag haft fullt upp. Bara för att man är arbetslös betyder det inte att  man sitter och rullar tummarna, nejdå. Här jobbar man heltid med att skriva ansökningar, skicka ansökningar, ta kontakt med myndigheterna, fixa massa uppgifter osv..... Så inte har jag suttit på ändan och gjort ingenting. Men jag har hunnit med träningen också, SJÄLVKLART ska man hinna med sin hälsa också, det är ju viktigast!

Hur som helst, på måndag ska jag på provjobb i et par timmar som servitris på "stammisstället"..håll tummarna för mig. Jag vill verkligen ta en paus från vården nu. 
En sak till, det är först nu denna vecka som bemanningen hör av sig angående sommarjobb till de som inte fått ÄNNU (?!) Vilket betyder att det finns folk som redan fått och jag tillhör den gruppen som ej fått TROTS att jag i god tid varit på dem om sommarjobb, nej hur kunde jag vara så dum och förlita mig på den där dumma personen som fixar sommarjobben. Man får banne mig ta personlig kontakt med stället man vill jobba på,....annars händer inget. Det var sista gången! Men med lite tur kanske man får komma ifrån vårdmiljön i sommar.

Som sagt, ska jobba imorgon.....börjar kvart i sju......extremt tidigt om man ska jämföra med alla sovmorgnar jag haft nu den senaste tiden. Passet är en delad tur så jag slutar elva och börjar inte förrän fyra till kvällen. Så nog har jag tid på mig att vila och träna och vad jag nu ska göra.....städa behövs också.

Men ikväll blir det teve och mys me kisarna .....men det blir tidigt i säng så det blir bara ett program sedan sova.


Så här duktig har jag varit med träningen denna vecka (har börjat äta nyttigare också)

måndag-vila
tisdag: yoga
onsdag:jogging o styrke överkroppen
torsdag: powerwalk +styrke
fredag:lätt jogging +styrke
lördag: yoga
söndag: jogging eller powerwalk+styrke

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack så mycket för tipsen... Mörk choklad är dock "för mycket godis" för mig så det är ingen hit, men det andra ska jag definitivt testa när suget smyger sig på nästa gång! =)

2009-04-17 @ 21:09:51
URL: http://inshape.blogg..se
Postat av: Sophia

Hej vännen!De var kul att prata med dig igår:) Hoppas det går bra att jobba idag och va spännande med provjobb som servitris sen. Håller tummarna att de kan ge nått!Stor Kram!

2009-04-18 @ 11:51:01
Postat av: Sophia

Förresten, säg till om du vill ha hjälp me din design, har ju lite tid över ibland så hjälper dig gärna:)Kram igen

2009-04-18 @ 11:52:43
Postat av: Malin

sv: Fighter eller en envis jävel, japp det är jag de! :D Självklart äter jag ordentligt innan träning. Framförallt innan långpassen. Det bästa är om jag kan ladda med både frukost, mellanmål och lunch innan för bästa prestation. Men då gäller det att tänka ordentligt på vad man stoppar i sig. Mycket energi, men ändå mat som är relativt lättsmält och inte ger sura uppstötningar eller gör så att man känner sig tung och uppsvälld.

Ät alltid ordentligt innan ett pass. Dels för att prestera riktigt bra under passet, men också för bäst möjliga återhämtning... Lycka till! :)

2009-04-20 @ 18:12:52
URL: http://malinhalsofreaket.devote.se
Postat av: Anonym

Jag ska flytta hem mina saker till min bostadsrätt eftersom jag inte har någon lägenhet i sthlm ännu och inte hunnit koppla in mäklare eller nåt. Börjar jobba från sthlm 4/5

2009-04-24 @ 16:17:57
URL: http://kar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0