En sån pissdag rent ut sagt!

Ja, vart ska man börja då?

Först vaknar jag, går ut i madrummet gör mina ärenden, går in i vardgasrummet igen slänger en blick på klockan och sedan får jag syn på spindeln som sitter på sängkanten iiiihhh.....jag går ut i hallen, tar på mig gummistövlar och handskar (från jobbet) drar ut alla mina saker under sängen samtidigt som jag ser till så jag inte får spindeln på mig. Drar bort alla sängkläder från sängen inklusive madrassen och vänder upp ner på sängen så den står på sidan, i samma veva drar jag i sönder kontaktjacket som är kopplad till internet och allt så nu hänger den på trekvart. Telefonen funkar men är inte säker på att teven funkar men det återstår att se(tur att mina päron kommer hit imorgon så pappa får kolla på det) , allt för en jäkla spindel. Jag börjar känna mig stressad och går ut i köket och fixar lite frukost, packar min matsäck.... Jag hinner inte ta min medicin , jag hinner inte göra min övningar för att undvika skallevärk. Jag cyklar en rasande fart till busshållplatsen. Väl på bussen sitter det en massa folk, ovanligt klockan 06.00 på en lördag morgon(!)  Jag finner en plats bredvid en sovande tjej, kan inte släppa tanken på spindeln och sedan tiden med båten till helsingör...sitter och är bekymrad för att jag inte hinner med tåget från helsingör till Kokkedal. Jag hamnar på båten men den jäkla båten blir försenad så jag missar tåget, trots att jag kutar av all min kraft så jag blir svimfärdig hinner jag precis och då rullar tåget- FAAAAAN jag visste inte vart jag skulle bli av.....ringde hem....mamma kollade upp på nätet om det fanns några andra tåg....och turligt nog fanns det ett tåg som gick halv och så skulle jag byta i Hilleröd till ett annat som skulle köra till Birkeröd så jag skulle ändå vara framme vid den tiden som var sagt från början. Men så kom andra grubblandet......jag hade en sådan stark känsla av att planläggaren(hon som lägger upp schemat för dagen för oss hemhjälpare) glömt bort att jag sagt till om att jag inte har nån chans att komma i tid på helgen då det inte går några bussar eller tåg före klockan 06.00 och mycket riktigt hade hon det. Så jag var tvungen att stressa järnet när jag kom till jobbet, men som tur hade jag snälla hjälpsamma arbetskollegor som hjälpte mig med några så jag var klar i tid till lunch, tusen tack! Men det var ändå jobbigt, det regnade som tusan inne i DK och till råga på det cyklade jag fel , mindes inte vägarna.....blandade ihop adresserna osv......Så jag vet inte hur många ggr jag ringde till min kollega som fick förklara vägen om och om igen varje gång jag skulle till ett besök. Men jag fixade det förutom att när jag kom tillbaka till frokost(lunch) kom jag på att jag inte hade nån väska, shit då hade jag såklart glömt den hos en av mina besök, och jag kunde inte ens minnas VART jag lagt den så där gällde det att tänka trots att mina hjärnceller var döda vid det lager av all stress. Men tillslut så hade jag en aning om vart den fanns och ringde dit och där var den, jag skulle på samma plats efter frokost så det var lugnt. Jag fick min väska och åkte hem. Skönt!  Men vilken dag det varit. Just nu sitter jag och är godissugen som bara den och funderar faktiskt på att gå och handla lite lösgodis även fast jag lovat mig själv. Men jag är i valet och kvalet om jag ska eller inte.....men efter en sådan dag är jag värd. Får bara träna hårdare nästa vecka. Ibland får man


 Jag hoppas inte morgondagen blir en lika pissdag, då ska jag vara förbered med regnbyxor.....och så vet jag vart jag ska hän tack och lov!

Efter helgen ska jag träffa en trevlig person som jag snackat en del på MSN med den senaste veckan, jag hoppas såklart på at det klickar men gör det inte det så har jag reserver haha:P

Kommentarer
Postat av: Lola

Var hittar du alla dessa pågar?? Vill också ha några att välja mellan... =0)

2009-08-15 @ 22:59:06
Postat av: Egoina

Från Rio :)

2009-08-16 @ 12:49:10
URL: http://egoinas.se
Postat av: cilla

svar Lola: I Lund;) hehe

2009-08-23 @ 17:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0