Tacos och Melodifestivalen

Jag är så trött att jag knappt orkar skriva i min blogg......

Igår var det tacos-och melodifestivalkväll hos Jennie. Melodifestivalen  gillades dock inte av alla men det flesta ville kolla på mf så då fick det bli så. Vet inte vad jag ska säga om gårdagens delfinal men jag gillade EMD:s uppträdande, snygga kläder och cool koreografi med hattar och käppar, fick mig att tänka tillbaka på Divertimentos sångshow där vi också dansade med käppar och hattar:D
Molly Sanden har en fin sångröst men låten var ingen höjdare.
Jag har så dåligt samvete att jag proppade i mig en massa ostbågar och godis igår och det blir inte bättre av att jag hoppade över träningen idag heller. Men det kommer en dag imorgon också.
Det var trots allt roligt  att träffa vännerna igen!:D Så fort jag har körens video från showen ska jag ha en visning av videon hemma hos mig:)

Undertiden som festivalen pågick var det fullt snöväder utanför så nog möttes vi av en mysig syn när det var dags att bege sig hemåt, så vackert. Stora härliga vita flingor föll ner från himlen och la sig som ett vitt täcke på marken. Det vackra vinterlandet man fick ta del av igår var som borttöat imorse när jag rullade upp rullgardinen, tråkigt att det aldrig får vara kvar i skåne. I skåne har vi ingen snö bara en massa tö...........

Jag har jobbat idag och sedan satte jag igång att städa. Hoppade som sagt över träningen idag så det blev bara två träningsdagar denna vecka, känns inte bra men nästa vecka desto fler.
Jag kom nyligen hem från affären och påvägen hem sköljdes plötsligt en känsla av saknad efter samhörighet över mig. Det fick mig att tänka tillbaka och minnas då man hade en andra hälft att dela livet med.......man tillbringade söndagen till att bara vara.......jag saknar den tiden då man var två istället för en. Känslan att vara kär längtar jag oerhört efter.........ibland. Men jag vill inte vara singel resten av livet även om det känns så nu.
Nåja......det kommer när man minst anar det.

Snart börjar OTH.......:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0