alla balla hubba oj oj!

Hela helgen har vi repeterat vår show. Vi gick igenom första akten i lördags och andra akten i söndags. Det tog så mycket energi att jobba med showen i helgen att jag inte orkade att jobba. Just nu är det rörigt då vi fortfarande inte är färdiga med scenografin och alla kläderna. Osäkerhet kring koreografin till danser m.m. Men det löser sig. En låt som jag ska sjunga eller rättare sagt rappa tillsammans med min förälskelse i showen fick jag först veta i lördags hur den går, aldrig hört den förr och det är en massa text. Men jag har rabblat den hela helgen, ungefär som man pluggar till ett prov eller nåt och nu börjar den sitta. Det gäller att säga orden på rätt sätt och rytmiskt. Men jag är envis och ger mig inte förrän jag sätter den! Det är som sagt mycket fokus kring showen och idag tog jag ledigt från jobb för att uträtta vissa viktiga ärenden istället så man har det bakom sig.

Jag har också tagit bort hela julen, stjärnan, julgardinerna i köket osv. Granen åkte bort i lördags vilket var skönt. Men nu är köket riktigt fint. Jag har hängt upp mina nya "cafe"-gardiner och bytt ut mina gamla sittdynor mot de nya som jag fick i julklapp av päronen samt bordtabletter som matchar de nya sakerna till köksinredningen. Riktigt fint 'är de.


Imorse hann jag med en joggingtripp som vart längre än jag trott......längre än 30 minuter iallafall.....jag som trodde den bara tog 20 minuter...nåja....skönt och uppfriskande.Och avkopplande var det efteråt. Mötte en granne undertiden som jag stod och stretchade och vi började prata lite . Jag hade sprungit förbi honom som om jag hade eld i baken och förklarade att jag vill ha upp konditionen och då frågar han, vad jag ska göra eftersom jag vill ha bra kondition. Jag svarade att jag gör detta för att ta bort stresss och det var SANT! Kanske vill man hålla formen med men framförallt för att undvika stress.
Eftersom man som timanställd i bemanningen befinner sig i stress då man helatiden ska vara uppbunden till jobb.  Samt att nu har man showen också att tänka på. Det är extra viktigt att jag sköter min hälsa nu med motion och vila från stress. Motion är avstressande.







Jag lägger upp en bild på fredagens outfit iallafall. Det är inget speciellt men så här såg jag ut för alla nyfikna:)



Jag ångrar att jag inte köpte en storlek mindre i kjolen men jag kan nog sy in den.....INTE jag men min mamma eller så får jag lära mig.Det är på tiden. Har dessvärre inget intresse av att sy. Slöjd var inte mitt bästa ämne i skolan heller. Eller så satsar jag på en snäv och kort kjol. Sofi som i "sofis mode" hade en väldigt snygg kjol, en sådan som jag skulle vilja ha. Får väl gå ut på upptäcksfärd när jag har tid för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0