Nöjd och glad


Det blev så konstigt när jag vaknade imorse. Jag  drömde om människor i det förflutna, alltså skolkamraterna....och killarna....skumt. Hur som helst så sjöng jag en allsångsång " De e dans på brännö brygga" i drömmen så när jag helt plötsligt hör något som ringer blir det så konstigt......varför låter musiken som en ringsignal.....ja man blir helt förvirrad....och det tar någon sekund innan man förstår vart ljudet kommer ifrån.....Ja just det jag är hemma , ligger i min säng......är det morgon? Ah....telefonen ringer......Jag  springer  upp och svarar i telefonen......jo det är jobb idag och jag fattar inte vad klockan är.......De i telefonen säger att klockan är åtta.....Fasen! Jag har försovit mig. Men det är ingen fara.....Jag fick en halvtimme på mig........slängde i mig en tallrik fil med mussli och sedan fick jag bråttom.
Jag hade aldrig varit på detta ställe jag fått bokning till men det var lätt att hitta ändå, tur! Jag fick två städningar på förmiddagen och sedan några ärenden till. Jag jobbade till fyra idag. Jag behöver timmarna. Ska jobba imorgon.också, i hemtjänsten- me like!:D

Min dag har varit bra och det finns inget att klaga på. Fick mig en god lunch idag som inte var så dyr. Lite av lunchen har jag käkat nu som middag. Jag är glad, jag har jobbat och sedan har jag tränat så då kan man inte vara annat än glad. När jag skrivit klart detta inlägg ska jag ta mig en varm dusch.

Ikväll ska jag bara ta det lugnt, slappa framför teven........Top Model klockan 20.00 och sedan är det "Made in sweden" som jag började titta på förra veckan och lär följa det om jag inte är upptagen. Programmet går ut på att fd Bagge-paret och Andreas Carlsson ska hjälpa två unga musikaliska talanger att slå igenom utomlands. Men dessa har de inte bara upptäckt nyligen utan dessa stjärnskott har de haft ett öga på under en lång tid. Så det ska bli spännande att följa.

Och imorgonikväll är det showrep....både musikaliskt och sceniskt......Får se om jag ger mig ut och springer efter jobbet imorgon också.....bara för att få bättre koncentration och KONDITION....Det blir som en drog tillsist ju mer man ökar konditionen och man orkar mer och mer.......roligt!:)






Jag saknar Grey's Anatomy!!!!  Vet någon om det har slutat att sändas? Eller kommer det tillbaka?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0