dagens funderingar

Det är snart dags att göra om min header, julen är förbi för längesedan och våren är på ingång i skåne, graderna har stigit emot 7 grader och fåglarna kvittrar trots mörkret som lagt sig på kvällen. Det är ljust redan vid sjutiden så nu går vi mot ljusare tider.
Av någon anledning tycker jag bäst om hösten då man taggar ner men då har man också gjort av med mycket energi under sommaren. Jag känner själv också att man hunnit ladda energi inför våren och sommarens alla "måsten"....träna sig i form inför beach 2009 , skaffa sommarjobb osv. Men ärlig talat, jag känner ingen press om att man "måste" ha den där vältränade kroppen till sommaren. För mig handlar inte träningen om att se så bra ut som möjligt till sommaren och när man väl nått målet så kan man slappna av...nej nej nej,,,,,,,Träning har man hela livet ut och man tränar för det är kul att utmana sig till vad ens kropp kan åstadkomma. Men det bästa är att hålla igång träningen året om .....då mår man bäst.

Idag sprang jag samma runda som i måndags och det kändes inte lika bra hela vägen denna gång, då det blåser ganska mycket ute. Det är svårt att räkna ut vilket håll man ska jogga på då vägen svänger.......Men jag joggade hela vägen, dock inte samma tempo helatiden för det var för jobbigt idag. Men koncentrerade mig på armarna under styrkan idag. Benen har fått sin träning nu. Jag hoppas inte att det blåser på fredag.


* jag förstår mig inte på det manliga könet, vad menar dem? Man bukar säga att killarna kör med raka rör medan tjejerna går omvägar. Det stämmer inte, alla killar kör inte med raka rör. Det är lättare om man talar om vad man vill och tycker istället för att fega. Jag vet inte vad detta betyder att han saknat mig........det har gått två år.......och varför höra av sig först nu??? Fattar inte, nåja jag får väl ta och träffa den där människan och se vad som försigår i hans huvud.Det känns bara lite olustigt......eftersom vi var överens om att vi var för olika med olika värderingar. Efter två år.....hör han av sig.....du är söt....jag saknar dig......osv... Förstå mig om jag tycker det är lite knäppt*







nej, nu ska jag sätta mig vid mitt piano och plinka och sjunga :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0