Träningsblogg?

Insåg att jag inte skrivit i min blogg sedan i söndags, beror på huvudvärk och plus att lite problem med tangentbordet men som  är återställt nu. Jag (eller någon av pälsklingarna) hade råkat komma åt Numlock på tangentbordet så det gick inte att skriva. 

Det blev en helt timmes powerwalk i måndags, det var riktigt skönt att promenera igen. Jag mötte många pensionärer som var ute med sina stavar:) Solen sken och och jag njöt, det var ett riktigt härligt vårväder.  Efter den raska och uppfriskande promenaden blev det styrke för överkroppen, biceps,tricecs,bröst och rygg samt mage.
På kvällen väntades jobb och tyvärr fick jag sådant jäkla sötsug på kvällen att jag krängde en massa kakor usch.....inte bra att befinna sig på ställen som har socker synligt.  Och vi ska inte "prata" om vad jag åt i helgen....snacka om att synda rejält. Jag blev ju lite besviken att inte T kunde dyka upp och samtidigt hade jag bestämt mig och syndade på lördagen då det var final på melodifestivalen. Det blev både pizza , cola(dock pepsimax, vill inte äventyra det för mycket) och en JÄTTE-stor godispåse......jag skojar inte..........påsen kostade sammanlagt 50.- ....och det var 7,90 hg eller var det 8,90...nåja hur som helst var det mycket godis, och jag åt tills jag mådde illa. Jag hade såklart godis över på söndagen som jag åt då och pizzan åt jag efter träningspasset. Men gott var det, fast ska tänka på att inte överdriva konsumtionen av helggodis nästa gång:P

Tisdagen var vilodag..........fast det blev ju cykling till affären i värsta blåst samt sjukgymnastgruppen där vi körde träning för benen. 

Idag har varit en härlig dag betoning på vädret, solsken hela dagen, jag joggade idag, dock lugnt tempo i 40 minuter ungefär, börjar tappa suget efter att springa......förstår inte varför det helt plötsligt är tungt och jobbigt att springa....jag har ju hållit igång regelbundet så förstår inte vad som är problemet. Men jag ska försöka hålla igång. Jag ökar träningen nu till fyra dagars träning eller fem dagars träning. Idag var det jogging+styrke. Imorgon är det powerwalk+styrke.
Nu verkar det som alla satt igång med sin träning på riktigt också.....våren nalkar sig......... Jag köpte senaste numret av Topp&hälsa, är trött på Sofis Mode, har ändå inte råd att köpa kläder heller. Det verkar som jogging o löpning är själva grejen nu.....stod jätte-mycket om jogging i tidningen.


Kosten idag har bestått av:

frukost: en tallrik med hallon(sötade med flytande honung) musli och mjölk. Inget mera än vatten.
träning
lunch(gårdagens middag
): blodkorv , lök,bacon och äppleskivor samt riven morot.
mellis: färska jordgubbar och kiwi med kvarg och flytande honung samt lite nötter
middag: kokt lax, kikärter i tomatsås och morot i skivor.

kvällsmålet blir antagligen, lite youghurt, musli o ägg

Jag ska försöka att hålla en bra balanserad kost till träningen nu.

Det var så varmt på balkongen idag att jag satt ute i solen en stund idag:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0