torsdag-tvättdag-blä



Idag är det torsdag och då ska jag tvätta på kvällen, blä! Det är det tradigaste som finns bland hemsysslorna men det måste göras. Jag kan ju inte låta högen med tvätt växa sig så stor att den inte får plats i tvättkorgen samt att jag vill gå med rena kläder hehe.
Tänkte gå ner om en stund för att se om den som tvättar innan mig tvättat klart, ibland brukar de bli färdiga innan deras tid är ute.

Imorse blev det en powerwalk (eller en jävligt snabb promenad:P) på ungefär 60 min, ingen märkvärdig tid. Men svettig blev jag. Imorgon blir det jogging/löpning igen samt lite styrke OM jag hinner, ska till AF klockan elva. Så jag får bege mig ut redan vid åtta om jag ska hinna duscha och tvätta håret. Jag får skippa frukost innan, kanske en banan......eller keso med frukt.
Vad har jag mer gjort idag? Jo, jag har varit hos läkaren.  Annars har jag inte gjort så mkt idag, mer än pratat med T i telefon som vanligt, pratar flera gånger om dagen hehe men det är bara trevligt, vi lever längre eftersom vi skrattar mycket:)

Jag var iväg till affären efter läkaren och inhandlade keso och färska jordgubbar*mums* samt apelsiner och bananer. Kvällsmaten blir en soppa som min mormor o morfar lagat, deras mat är alltid god:) Har ju hela frysen fylld med färdiga rätter som föräldrar morföräldrar sparat och fryst in åt mig, är det inte snällt så säg?:)

Jag har för övrigt ett ******* beroende av sötsaker, choklad, godis, kakor, muffins , skräpmat you name it men det kan väl bero på veckan före mens...gaaah avskyr den där hungerkänslan som jag alltid har veckan innan mens. Men men......det är bara att acceptera och äta nyttiga saker istället. Men til helgen ska jag unna mig choklad banne mig!

Nej, om jag ska gå ner i tvättstugan och kolla efter om det är ledigt,...

Kommentarer
Postat av: mindy

Godmorgon min vän..Så skoj att du ska resa..När reser du i väg & hur länge ska du vara där då?---Ha en skön fredag.kram

2009-05-15 @ 08:46:04
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: mindy

God eftermiddag..Ja det är inte skoj att vara dålig...Hoppas att helgen räcker så man kan jobba på måndag igen..Skulle varit skoj att träffas snart ..Får passa på nu under sommaren..Ska köpa sommar kortet i år & ska upp några svänger upp till Hsb för träffa några bloggare så får vi passa på att träggas med när jag ändå har vägarna förbli..Så skoj att ni ska resa bort i några dagar..hur länge ska ni vara där..Hoppas att det kommer gå bra för er ..kram kram

2009-05-15 @ 14:22:15
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0