fredagkväll

Min mage håller på att spricka. Idag har jag en svullodag, först nästan en hel pizza o sedan en massa naturgodis och nu ser det ut som jag är gravid och det är jag inte:P

Jag har också tagit en vilodag från träning idag eftersom jag har grym träningsvärk i ben o rumpa.....shit jag körde på för hårt i tisdags, hade så mycket enrgi så då är det lätt att man blir för ivrig.  Och det har jag betalat för i dagarna, har knappt kunnat gå:S 

Idag är det lite lättare men jag hoppas på en springtur imorgonbitti istället för idag. Jag har tagit med mig löparsetet. Det var längesedan jag sprang så jag är lite nervös men jag år ta det lugnt iallafall. Huvudsaken är tiden och att det blir av! "Den bästa träningen är den som blir av!"


En glad nyhet!  :  Jag har fått sommarvikariat på sjukhuset i lund, har jag skrivit det? Det var genom kontakter , en körkamrat som jobbar på denna avdelning där jag fick jobbet bad mig mejla mitt cv till henne och så förde hon det vidare till sina kollegor. De i sin tur kontaktade mig och jag fick komma på intervju. Intervjun kändes bra från båda parterna och jag börjar vecka 25 att gå bredvid i två veckor först. Att jobba på sjukhus är en stor skillnad från att jobba i äldreomsorgen. För det första är det mer "sjukvård" på sjukhus och för det andra är det blandade åldrar, dvs unga människor som kommer in också vilket gör jobbmijön mer varierande. Vad jag mest ser framemot med detta jobb är den stora lärdom jag kommer att få av sjukvården. Att jag nu får nytta av min utbildning, det är FÖRST NU jag kommer att få nytta av min utbildning. Detta kommer bli en god erfarenhet och NATURLIGTVIS  HOPPAS jag på fortsättning!


Nu ska jag fortsätta tjöta med Mr D ;)



that's all folks!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0