påskdagen

Idag vilar jag från träning, känner mig inte riktigt kry i kroppen. Har ont i halsen. Därför bestämde jag mig att vila från träning idag.

Igår hade vi besök av släkten och firade att pappa fyllt år med janssonsfrestelse, ägg och en smarrig tårta från Hollandia:)

På kvällen blev det godis:)

Både farmor och mormor påpekade att jag var mager (???)   Förstår jag inte och jag ska tappa mer. Powerwalk it is och att jag äntligen gått över till min gamla medicin-citalopram. Skall bruka allvar med styrketräningen också så man kan behålla sina muskler:) Det är så snyggt med muskler men dock inte för mycket, lagom är bäst.

Idag blir det en lugn dag, bara chilla och ta det lugnt med att bläddra i en massa må bra tidningar och den nya topp o hälsa. Vilken löphysteri det har blivit , alla springer idag. När det blir en trend utav nånting så tröttnar jag ganska fort, jag vill inte vara som alla andra. Så nu kör jag med mina grymma powerwalks istället varvat med styrkeräning. Det passar min kropp. Och magen tränas samtidigt när man promenerar. Det vet jag "Sofi Lindberg" skrev en gång och visst stämmer det! För det känns som jag har minskat i midjan:D


Löpträning är ju till för att förbättra konditionen men förbränning går lika bra med powerwalks dessutom är det skonsammare med powerwalks för ben och rygg.

Ha en fortsatt skön påskdag!

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0