Julafton

Igår var dagen då man äter mest även om man inte lägger upp så mycket blir de alltid mycet ändå. Kallrätten är ju hälsosam mat, ägg o sill,lax. Men varmmaten, julskinka,brunkål , jansons , köttbullar och prinskorv är ju inte heller så farligt. Först äter man en tallrik kallmat, det är inte så mycket men i längden blir det mycket. Först kallmat sedan varmmat, sedan gröt som innehåller en MASSA energi, sedan kaffe och mandelmussla med grädde o sylt samt en enorm chokladask.....choklad i mängder stoppar man i sig. Bröd med julost....... Det är bovarna det. Inte undra på att man lägger på sig ett par kilo under julen. Lussebullar osv. Jag är verkligen glad att jag inte fortsatte stoppa i mig efter den 1 advent utan sparade mig till julen istället. Annars hade jag väl sett ut som en julegris idag. Har tränat bra denna vecka också, men inte så intentsivt som de blir på gymmet. 

 Igår åt jag så jag mådde illa. Bortsett från det var det en trevlig julkafton från morgon till kväll. Dagen började med en god frukost tillsammans med familjen sedan satte jag igång med lite träning, axlar och rygg samt lite mage. Därefter föreberedes det inför julafton. Vi tog en lätt jullunch vid middagstid med dopp i gryta med vörtbröd och julskinka samt julkorv. Efter det fortsatte vi att röja tills vi tog en paus med Kalle Anka och hand vänner firar jul med glögg,lussebulle och pepparkakor. Vid halv sex kom gästerna och vi dukade upp all maten och slog oss ner för att äta....gott gott. Snackade och åt, mycket trevligt. Sedan efterätt och därefter satte vi igång med julklappsleken vilket slutade med att jag fick tillbaka den julklappen jag köpte själv hehe. Måns Zelmerlövs julskiva, bra skiva:) Avslutade kvällen med att läsa lite bloggar men blev så illaåmende av all julmat och gotta. Så MYCKET mat och så INTENSIVT på bara några timmar..stackars lilla mage som inte hinner arbeta. Idag kände jag att jag behövde röra på mig och tog en uppfriskande springtur på 45 minuter....Det var T U N G T men ändå SKÖNT! Solen gnistrade i snön, härligt!

Nu ska vi snart ha lite filmkväll och mer godis:)


Hoppas du som läser haft en HÄRLIG julafton och har en fortsatt härlig julhelg:)






Kommentarer
Postat av: Jennie

Haha, ja ofta är det klapparna man själv köpt som man vill lägga vantarna på! Låter som du hade en fin julafton, god fortsättning...Kram!

2010-12-25 @ 21:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0