Snygga muskler UTAN hälsa?

Godddagens, trött är jag....förstår inte vart denna tötthet kommer ifrån. Har inte orkat blogga alls på några dagar.
Vart verkligen helt otaggad imorse när jag skulle dra till gymmet. Drog ut på det en timme eller två men sedan begav jag mig iväg. Vet ju hur skönt det är efteråt. Jag kommer dit, ställer mig på löpbandet kör igång mitt pass.Mot slutet började det göra skitont i magen....som gaser.....Den kändes också svullen. Det gjorde så ont att jag skippade magävningarna suck. Körde plankan snabbt. Tog istället på eftermiddagen en snabb promenad till affären för att köpa kesella till em-fikat. Har upptäckt hur gott kesella är tillsammans med banan och kanel, lite russin och lite nötter också och en kopp kaffe med sojamjölk:) Nu sitter jag här med mätt mage och vet vad gasheten i magen beror på. Brysselkål, käkade det igår och utan att tänka på det åt jag det idag också. Blir kul imorgon på gymmet:P

Igår köpte jag en massa bönor,kikärter och sojabönor att koka upp själv. Idag har jag kokat upp de röda bönorna, ska frysa in dem så är det bara att ta fram till nån maträtt. Min mage mår bäst av långsamma kollisar som dessutom innehåller protein. Påtal om protein.
Protein är INTE bra för tarmarna och njurarna.  Jag läser väldigt MÅNGA träningsbloggar där jag sett samma symtom återkomma bland dessa träningsmänniskor...uppsvälld mage som gör fruktansvärt ont, bara dyker upp sådär emellanåt. De kan inte ens dra in den. Samma symtom hos alla. Och dessa människor kör med proteintillskott. Och efter vad jag hört om hur skadligt protein är för kroppens inre organ så lägger jag ihopa två och två och kommer fram till att deras uppsvällda magar från ingenstans kan bero på proteintillskottet. Vad är snygga muskler UTAN hälsan i behåll????
Nej det är verkligen inte värt hälsan. Vad har man för nytta av sina snygga muskler när man sitter där med pajjade organ och gå på en massa dialyser?

 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0