......open up....

Jag vill kunna stå emot igen......


Och inte falla för frestelsen. Jag vill INTE INTE INTE.....varför måste jag  käka upp allt på en gång? Varför kan jag inte spara? Men framförallt. Vart har min disciplin tagit vägen? Varför kan jag inte bara gå förbi frysdisken eller godishyllan utan att stanna? Varför ska jag läsa om andras historier och hur de lyckats komma i sin bästa form? Det har bara blivit skit sedan jag började läsa denne "bloggen" om tjejen som haft ätstörningar och sedan kom på att hon kunde unna sig allt och ändå hålla vikten. Men alla kan inte äta ALLT och ändå hålla vikten? Inte om man har problem ALLTID med att stoppa i sig mer än man egentligen behöver? Om jag ska unna mig nåt, varför inte ta nåt litet? Men om den jäkla glassen eller vad det är bara finns i stora storlekar......då är det svårt. Nej jag vet inte hur jag ska göra för att komma över denna förbannade kontrollerande tröskel.

Ibland när jag inte är nöjd med min kropp tänker jag på en "blivande" partner och då är lättare att acceptera sin kropp. Men....först måste man ju acceptera sin kropp för att locka till dig "sin blivande partner"  annars blir det svårt. Trivs du med hela dig då blir du attraktiv. En tjej som är glad och bjuder på ett leende får killarna på fall, har jag hört...eller jag VET det.

Det är egentligen bara en kroppsdel jag vill blir nöjd med igen. Men jag vet också, när jag tappar där lär jag tappa på andra ställen. Men VARFÖR denna kropps viktshysteri?????? Varför inte äta som du vill......nej kan inte .....inte än......ska lägga av.....helt....inte köpa stora förpackningar......tänka en extra gång innan jag plockar åt mig denna onyttiga vara. Vet ju bara vad det leder till ändå........innan dagen är slut har jag tömt hela förpackningen, godispåsen.....maten eller vad det öän är....njae...mat är jag duktigare med........det är sötsakerna som jag äter upp på en gång. Men ibland händer det att jag gör samma sak med maten:S Färdigmat som jag köpt....typ som grillad kyckling......Är jag riktigt HUNGRIG kränger jag hela. Det blir värre när jag sovit för lite, för då kommer sötsuget. Som idag....blev det en 0,75 ml glass och varma bär.....suck....nu är magen uppblåst som en ballong. Och det värsta är att jag väntade inte ett par timmar efter jag käkat kvällsmaten. Nej, direkt efter slank glassen med.....dock inte allt på samma minut.....lät det gå nån kvart emellan.....Jag vet, jag är inte klok. Jag är medveten om att detta inte är normalt.....INTE normalt....Jag har ALDRIG varit så fixerad som jag är nu......ALDRIG så fixerad vid kosten.......Och må dåligt VARJE gång jag ätit nåt onyttigt.....det räckte med en liten tugga av en kaka idag så mådde jag dåligt.... Men HALLÅ.....en TUGGA ?? Vad gör det? En TUGGA jämfört med nästan en HEL liter glass:S   Usch, vill bara kräkas av tanken...........kräkas....nej nej nej......jag ska INTE låta det gå så långt.....förstöra mina tänder......nej ALDRIG. Nu har jag verkligen gått in på djupet här.....och jag skiter i vem som läser detta.  Jag skriver ner detta problem för att jag vill bli av med det.....Jag är MEDVETEN om min fixering.......men vad ska jag göra???? Vad har drivit mig till detta? Det är en fråga som jag ta reda på¨........Kommer aldrig nå min drömform....så länge jag har dessa tvångstankar TVÅNGS?....Det är just vad det är.....tvångsbeteende. Jag VILL bli kvitt mina tvångsbeteende.  Hur har det blivit så här??? Livet håller på att springa ifrån mig.......Jag vill INTE mer.....orkar INTE mer!!!

Ska hålla mig borta från......onyttigt....dyrt.......nej. Det spelar ingen roll. Kan ändå inte hålla det.:(  






* I just wanna be free and live my life every hour, every minute....every day.......and love it*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0