Härlig vårsol!

Idag har gjort en hel del. Började morgonen med en timmes uppfriskande powerwalk o sedan stretching o frulle efter det. Gjorde mig sedan iordning för att dra iväg till soc o kopiera papper. Kärringen i "entren" frågade vem som skulle ha papperna o då svarade jag som det var, att föräskringskassan skulle ha dem. Då svarar hon- Jaha, men detta är arbetsmarknadsenheten. Jag svarar tillbaka- Jo men ni är samma ändå, ni är myndigheter. Hon sa inget utan tog emot nästa kund. Ja men alla jäkla myndigheter samarbetar så hon skulle inte få mig att tro nåt annat! Såklart att jag har min rätt att kopiera papper där gratis. Jag är ju inskriven där. Jaja nog om det.

I eftermiddags var jag på jobbintervju och det var typ som på löpande band, jag var inte ensam. Jag blev hänvisad till en sal vid ett bord där de satt fler sökande.  Men själva intervjun var enskild tack o lov. Det gick bra men jag fick en sådan svår fråga som jag tyckte var lite dum också(även om de inte finns några frågor). Frågan löd- Om du får arbete i din hemstad och samtidigt får här, vilket val gör du då? Jag svarade ärligt att jag tar ju självklart det jag känner till bäst och där inte förbindelserna hindras. Men jag tror inte att jag blir kallad i min kommun(fast det sa jag inte till dom för då hade säkerligen en följdfråga dykt upp också) .Och på måndag ska jag ringa till det där sommarjobbet på Lunds lasarett,ortopedavdelningen vilket låter spännande.

Hur som, när jag kom hem handlade jag lite och sedan bytte jag om till träningskläderna och powerwalkade ner till ams för att lämna rekvisationen men väl där blev jag inte av med rekvisationen utan imorgon får jag be förbutiken på ICA att skriva under för sedan ska jag lämna in det med kvitto till ams. Jag får ta det imorgon.  Ska lägga på ett brev idag också som ska till FK.

Efter powerwalken hem var jag uppvärmd i kroppen o armarna så jag ett pass styrke-armar-biceps o triceps. Det kändes bra!

Nu väntar jag in klockan, ska bli halv sju för sedan bär det av till kören:D 


Tog ett par bilder med mobilen då jag väntade på tåget:)





Underbart väder har det varit idag! Nu har våren anlänt till skåne:)








Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja idag var det vår i Helsingborg! Fast jag pallade inte att åka ner till stan så jag höll mig på balkongen och solade :) Lycka till med jobben!

2010-03-25 @ 23:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0