ingen balans

Jag vet inte vad jag ska göra(nu låter jag som de dementa gaah). Men jag vet i nte hur jag ska göra för att bli kvitt mitt sockerberpoende. Detta börjar bli tjatigt. Men ett beroende är ett beroende. Jag kan inte ta en bit utan måste käka upp allt godis. Så nu blir min enda och sista utväg att förbjuda det helt och hållet. Ta bort allt socker. Sylt....lingo..... Ska byta ut sockret emot frukt istället. Jag har klarat det förr och nu är det dags igen. Det blir inte svårt. Bara att bestämma sig.....hålla sig borta från sockret. Precis som alkohol......En alkoholist dricker ju inte sprit alls, de kan inte ens äta en likörpralin. Och så är det med sockret också, beroende som beroende. Frukt istället för godis.



FRUKT istället för godis



Jag vet inte när jag börjar med träning igen men när det känns bra i halsen så kör jag igång igen.  Och nu ska det förbrännas fett så det blir pulsträning på tom mage.

Hej svej!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Tyvärr är det ju en hel del socker i frukt som apelsin och liknande också, men med måtta så är det såklart bra. Men i för stora mängder är det lika illa som cola och godis.

2010-03-15 @ 18:48:10
Postat av: tinA

Mmm, tyvärr är det ju som Jennie säger. Men fruktsocker är ju inte lika illa som vanligt socker eller sötningsmedel så jag tror att man kan byta ut frukt mot godis, om man inte äter mer än några om dan iaf :)

2010-03-15 @ 20:39:56
Postat av: desiree !

jättefin blogg!

kika väldigt gärna in hos mej!<3

2010-03-15 @ 21:02:21
URL: http://desireejosephine.blogg.se/
Postat av: Tobbe | Tävling på bloggen! :)

Hej! :)

Allt bra, Fin blogg föresten! :D

Jag ahr tävling på min blogg om parfym!

Hade varit kul om just du är med! Anmäl dig via länken nedan! :)

http://tobbees.com/2010/march/tavling-d.html



/ Tobbe! :)

2010-03-15 @ 21:05:26
URL: http://tobbees.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0