Usch!

Godkväll och jag är trött och proppmätt! Har ätit godis så jag fått ont i magen. Jag lär mig aldrig, måste hitta balans. Imorgon är det totalförbud på allt socker slisk o slask. Trots att jag har godis över. Idag har jag både käkat kaka,glass och godis...usch usch. Men å andra sidan har jag hållit mig till bra kost med måtta portioner också. Fast å andra sidan igen så har jag INTE tränat överhuvudtaget förutom cyklat från o till stationen eller rört mig på "jobbet". Alltså vardagsmotion. Och jag lovade mig själv att hålla mig från slisk o slask när jag inte håller igång med träning. Men.....på måndag sätter jag igång. Men jag går inte hårt ut direkt utan jag börjar med promenad och sedan andra dagen blir det styrke för benen men inte lika hårt som sist. Med tanke på att jag varit sjuk en hel vecka så får man börja mjukt o lyssna till kroppen. Än har jag förkylning kvar så man får prova sig fram.

Jag har iallafall både minskat i mått och sjunkit i vikt.......Ställde mig på en vanlig våg häromdagen och blev så glad när den visade under 55 kg men så ställde jag mig på päronens digitala idag o då visade den 55,6....några kilo till o sedan är jag nöjd. Men jag ska hålla mig till denna kosthållningen jag haft nu plus träning. Mycket grönsaker och frukt. Och på lördagen , mörk choklad hög kakaohalt och naturella nötter eller frukt....inte mer godis. Men så ska man unna sig gott också för att chocka kroppen så den kommer igång med förbänning.

Det lär bli så himla tufft här hemma när päronen har en massa skit i skafferierna. Det gäller att ha en jäkla självdisciplin. Idag förlorade jag den.........dubbelt upp! Jäkla hetsätning, måste skärpa mig nu!!!!

Nej nu hamnade Molle i mitt knä eftersom han bråkar med den gamle så jag får avsluta inlägget nu.

GoDnAtt!






Kommentarer
Postat av: Sandra

Det blev endel svullande här med igårkväll; glass, godis och chips. Men ibland måste man få unna sig;)

2010-05-02 @ 11:58:30
URL: http://sandrawest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0