Jag är JAG ,så är det bara!


Jag har svårt för stora fester och träffa att träffa en massa nytt folk på en och samma gång gör mig illa till mods. I helgen testades mina "svagheter" på hög nivå. Vart bjuden på en födelsedagsfest(som blev till bröllopsfest) hos min killkompis(mitt ex) och hans blivande(numera fru) . Gästerna fick sig en ordentlig överraskning(dock fanns det en viss misstanke hos vissa) när "brud"paret visade en en liten filmvisning från deras resa i Österrike och när vi får se paret helt plötsligt i bröllopskläder och blir vigda.Och jag som skulle sjunga, där blev jag snuven på min sång. Men ska ju sjunga med kören på ett annat bröllop samma månad(som jag trodde min killkompis skulle gifta sig) och var rädd för att datumena skulle krocka med varandra. Men nu behöver jag inte oroa mig för det. Tyckte samtidigt att de gjorde det rätta för sig själva. Det passade dem perfekt med att åka och gifta sig i T:s, min killkompis andra hem Österrike.  Bilderna var otroligt fina. Jag fick också träffat T:s föräldrar som jag inte sett på flera år, var riktigt kul att träffa dem!
Men fick även en känsla att jag inte har så djup kontakt längre med T. Och där fanns människor som jag inte kände att jag kom överens med. Folk som är högljuda och skrikiga. Pratade iallafall med ett trevligt par, när jag sedan började prata mer med killen dök då en annan tjej från de "skrikiga gänget" upp och bara avbryter mitt samtal med killen och börjar snacka om hur perfekta han och hans tjej är....What??? Varför? Jag var inte ute efter någon annans kille, snälla någon, come on! Men man skulle kunna tro att den tjejen trodde det. Hur fan ska man vara för att inte det ska verka som om man försöker stjäla någon annans kille???! Blir så upprörd. Och dessutom har alla människor sina egna ansvar! Jag är bara jag! Jag försöker bara vara social med andra människor. Pratade ju med tjejen först. Jaja. Det finns många olika människor och man kan inte komma överens med alla. Så är det bara.
Det var flest "par" på denna festen och det är så SURT att sitta där som singel. Även om jag inte var den enda.
Jag sov över i festlokalen tillsammans med andra som inte lade sig förrän närmare klockan 05.00 !! Det gör jag aldrig om! Min kropp blir KAOS då jag får för lite sömtimmar. En anledning till att jag inte fixar att jobba natt. Dagen efter hjälpte vi till att städa och sedan var vi alla(de sovit över) bjudna hem till bröllopsparets hem på fika. Och min mage började krångla redan på morgonen. Och det dumma var att när jag var ihop med T så krånglade alltid min mage. Så jäkla typiskt att den skulle krångla igen. Men den krånglar mer än nånsin nu. Så nu är det ordning och reda med kosten ÄVEN på helgen.  Det var en trevlig helg men för lite sömn! Sedan går jag inte ihop med T tjejkompis. Hon har nåt emot mig, beter sig kontsigt. Jag ställde upp och sjöng på hennes bröllop och då var hon sååå glad att se mig men nu...fattar inte vad den människan har för problem. Men men. Som sagt, man kan inte vara överens med alla.


Tacksam för springturen jag tog utomhus i förmiddags, hade bra fart, hade bra flås.Spurtade som alltid på slutet. Fint väder att springa i :) Nu ska jag ringa ett samtal och sedan ta mig en powernap, ¨fortfarande trött efter helgen.




Kommentarer
Postat av: Jennie

Ojdå så det blev ett bröllop istället för fest, vilken överraskning! Håller med om att det bland är svårt att mingla och prata med en massa människor så att det blir "rätt". Väldigt tråkigt att vissa får taggarna utåt bara för att man pratar med någon! Hoppas det var trevligt iaf, det var kul att ses i veckan!

2011-03-07 @ 14:06:59
Postat av: Lola

Jag tycker du ska dra till Italien istället! Här är det lättare att bara vara sig själv och prata med vem man vill utan att det blir svartsjukekrig. Men vad kul att han gått och gift sig!

2011-03-07 @ 15:18:47
URL: http://deccati.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0