Onormal Aptit och en Nyhet i Frysdisken!

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag vet inte vad som hänt men det verkar som min kropp är helt rubbad. Har en sådan onormal aptit, har svårt att bli mätt. Kan äta hur mycket som helst. Magen är svullen helatiden men det är en förklaring till den stora aptiten. Snart tar jag o skaffar nåt piller som dämpar sötsuget eller hungern för detta är inte kul. Har jag en inre stress, för lite att göra, för MYCKET fritid? Varför detta sockerberoende. På måndag ska jag ta tag i löpningen igen, INTERVALLlöpningen. Nu jäklar, orolig för hur det ska gå. Men jag SKA göra det!

Var ute tidigare och promenerade till affären. Först till Netto sedan till Coop-konsum. I Netto hittade jag billiga chokladjordnötter...sådana färgglada. Stod och tittade, sedan frågade jag efter jordnötssmör istället men de hade ingen. Ingen bra affär för övrigt. Köpte en stor duschkräm som kostade 30:-, inte så billigt som de utger sig för att vara. Men jag betalade den iaf, behövde ju duschkräm. Sedan traskade jag bort till Konsum för vidare jakt på peabutter. De hade bara den krämiga, men de fick duga.  Gick förbi frysdisken, trots att jag krängde hur mycket glass som helst igår var inte suget stillat...jävla skit aptit som jag inte vill ha!:(  I frysdisken får jag syn på en ny glass från SIA- Nämligen en burk al'a Ben&Jerry-stil i svensk glass från Berte-glass. En halv liters burk fylld med gräddglass och precis som Ben&Jerry fylld med kakbitar, såser, sylt...eller vad de nu kan vara. Min smak föll på Äppelpaj-smaken. Vaniljgräddglass fylld med äpple/kanelsylt-äpplebitar, gräddad pajbitar.. Men så kollade jag på priset, tror banne mig det var några kronor dyrare än Ben&Jerry .Och dessutom...om ungefär 2 dagar skulle jag ligga i sängen med migrän och vara deprimerad(=ingen träning) om jag stoppat denna glassen i min mage. Så jag gick till kassan och betalade, sedan traskade jag hem.



Men nån gång ska jag smaka denna glass:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0