Uppsvällda magen fortsätter....den inre stressen är ett faktum

Alltså, vem fan är glad om den har en mage stor som en ballong???! Jag tror INTE att någon gillar det! Så är det för mig och jag vet inte vad det beror på. Jag känner att jag har spänningar så antagligen är det stress! Det ska bli så skönt att komma hem till päronen i helgen och bara vara. Träffa J en stund på lördag och sedan bara ta de lugnt. Just nu består mitt liv av träning,äta, sova,träning, sitta hemma och uggla, sova, springa på möten med myndigheter.....Inget kul liv precis. Träningen fyller ut tomhet och saknad. Utan träningen hade jag gått under, eller kanske inte riktigt så. Men mitt liv är inte rikt precis. Jag bor i en stad jag INTE vill bo i. Jag är arbetslös....myndigheterna ställer till det för en.
Idag är ingen bra dag alls. Trött på hetsätning av socker....trött på omättnadskänsla. Trött på den trasiga sömnen, sova ett par timmar, gå upp och kissa, sova ett par timmar till, gå upp o kissa, sova..katten väcker en.....somna om...katten väcker en.....suck....Jag har skallevärk också, kommer ifrån spänning-kommer ifrån stress. SUCK!
Trots den kassa sömnen och trots skallevärken så kör jag järnet med träningen ändå!

Dagens träning: intervalllöping 30 minuter samt 5 magövningar plus plankan alla sidor. Sedan hem, duscha,käka lunch och iväg på cykeln i en jävla storm......handlade hem lite, i stressaffären0=Lidl . De har ju ingen sådan ...vad heter det? Där man kan packa ihop sina varor. Det är rena stressmomentet för de andra som står bakom och VILL betala sina varor osv. Men Lidl har ju ibland billigt, passade på att köpa en påse frusna bär och kvarg. Nåja,betalade grejerna och trampade hem, väntade på att klockan skulle bli två så jag kunde ringa soc och fråga varför de satt in pengar på mitt konto NU?. Sedan däckade jag i soffan och sov 45 minuter eller nåt. Tur att jag inte ska iväg nåt mer ikväll för det hade jag INTE orkat. Och jag som käkar sådana kostpiller som man ska bli piggare av. Nej, inte om man har en trasig sömn.


Just nu ÖNSKAR jag att jag slutade jämföra mig med andra helatiden! Och vara nöjd med vad JAG åstadkommer. INTE bry mig om alla andra och vad DE tänker om MIG! Det tar sååå mycket energi av att hålla på och bry sig om sånt! Inte konstigt att jag är trött?! Jag vill inte tävla längre! I'm done with that. Jag gav inget nyårslöfte i år men än är det inte försent att bestmma sig. Sköt dig SJÄLV och SKIT i ANDRA! När ska jag fatta det? Men vart börjar man nånstans....Det är så svårt att bara sluta. Det har blivit en dålig vana. Det krävs kognetiv terapi. Hur gör man åt det på egen hand? Nästa gång jag är ute och går bland folk, bilar osv....så ska jag INTE bry mig om vad de tänker för det kan ju ALDRIG jag gissa! Nog är jag en människokännare men jag är ingen tankeläsare. Jag kan ju bara gå till mig själv, om jag tittar på någon med en konstig min eller sur min betyder inte det att jag tycker nåt negativt om den personen. Så är det säkert för de andra människorna också. Sedan finns det svenska avundsjukan också. Men om jag är avundsjuk på någon så antingen säger jag INGET eller så berömmer jag istället. För avundsjuka grundar ju sig i nåt man själv önskar man hade. Än en gång....sluta jämföra dig med andra, du är bra som du är! Du duger som du är. Dags att läsa Mia Törnblom-böcker igen!
Sådan harmoni och ro man skulle ha i kroppen om man inte brydde sig om vad alla andra gjorde!
Det är nog högsta önskan nu.

Kommentarer
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

du taggar mig att komma igång med träningen :)



sv: åh, hoppas det inte är det. Jag har brännskadat mig så jag tror det kan vara kroppens återhämtning som är felet-

2011-03-17 @ 00:02:22
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: Gaymasen

Haha tack så mycket. Är man godissugen så är man ;)

2011-03-18 @ 11:51:54
URL: http://gaymasen.se
Postat av: lovisa

sv: jasÅ?O vad var det då? min mage har nog blivit en aning bättre :D

2011-03-19 @ 10:44:04
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: eemmaaj - Sometimes I wish I could save u

Vill du vinna Ben and Jerry's?



Nu har du chansen, kika in på min blogg för att delta! Kram

2011-03-19 @ 14:57:02
URL: http://saveu.blogg.se/
Postat av: Nathalie

säg gärna vad du tycker om min outfit idag:D

http://liborius.blogg.se/2011/march/lordag.html#comment

2011-03-19 @ 17:25:14
URL: http://liborius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0