Dumma stress försvinn!

Jag HATAR stress! Det är vad jag och min kropp lider av just nu. Att gå och vara arbetslös samtidigt som det finns jobbiga alternativ gör en otroligt stressad. Varför inte bara ta en sak i taget?? Jag orkar INTE mer. Min energi är borta. Min kämparglöd är borta. Jag vill INTE mer. Stressen tär otroligt. Jag får inte sova ordentligt, kroppen svarar inte på träning och istället lägger den på sig bukfetma, blir så jäkla ARG<!!!!  Jag tränar som en idiot men hur roligt är det att träna när man inga resultat får?! Jag vill ha bort denna jävla stressen. Magen är konstant svullen helatiden. Så här var det förra hösten men sedan fann jag en lösning. Förra hösten dejtade jag en kille också, det gav avslappning i tillvaron. Jag vet att kroppen började svara efter julen.  Men den stressen jag hade då  var pga en annan orsak. Denna stress jag har nu....är lite värre....för tankarna finns konstant där och gör sig påminda. Hösten SKA ju vara lugn och harmonisk men istället snurrar tusen saker runt runt i hjärnan, jag kan inte stanna karusellen, hur GÄRNA jag än vill. Vad göra då?? Nåja, jag HOPPAS jag finner en lösning snart för så här kan jag inte ha det!


*****************************************************************

Jag tänkte dra till gymmet imorse, men vaknade med en mage stor som en ballong och som spände o gjorde ont. Skyller på gårdagens svullande, det blir OFTAST rubbningar med kosten i samband med stress. Jag ska försöka undvika det, för det slutar bara med en ond mage:(  Eftersom jag var så jäkla mätt från gårdagens frossande så bestämde jag mig för att hoppa gymmet. Var inte vidare sugen på att stå och lyfta vikter med magen i vädret. Jag var alldeles för mätt för att äta frukost direkt efter att jag vaknat. Då kom jag på den briljanta iden att köra lite yoga, eftersom man ska göra det på tom mage så tog jag chansen medans jag fortfarande var mätt. Det blev 85 minuter yoga! Ojoj märkte hur spänd jag var, jag har MYCKET späningar nu i samband med stressen. Inte konstigt jag har huvudvärk var och varannan dag. Yogan släppte lite på spänningarna. Sedan Var det tänkt att jag skulle träffa en ny bekantskap (det var det igår också men jag bangade) men eftersom denna bekanskapen hade annat för sig och skulle se efter SEDAN så tänkte jag inte anpassa mig efter någon som inte är anpassningsbar, "så man sår får man skördar" och jag kände att jag var tvungen att göra mig av med energi och stress. Så jag drog till dans afro och gud så skönt det var! Nu sitter jag här och äter efter träningen. Resten av kvällen blir det slappa:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0